31 Ağustos 2010 Salı

TSK 43 yıldır beni deniyor

Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Necdet Özel, göreve atanmasının ardından hakkında, “Hükümete yakın gibi görülüyor” yönünde iddialar için çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Özel, dün Merkez Orduevi’nde düzenlenen 30 Ağustos resepsiyonunda konuya ilişkin soru üzerine şunları söyledi: “Ben 43 yıldır askerim. TSK, 43 yıldır beni test ediyor, deniyor. Onun dışında kimin, ne dediği konusu beni ilgilendirmiyor. Ben verilen göreve bakarım, onun gereğini yaparım. Bu kez de bana Jandarma Genel Komutanlığı görevi tebliğ edildi. Hemen başlamak zorunda kaldım. Durumun özelliği, gereğiydi bu. Hemen görevi devraldım. Çünkü Atilla Işık Paşa emekliliğini istemişti. Kararı imzalanmıştı. Bu saatten sonra tekrar üniforma giymesi doğru olmazdı. O nedenle erken görev teslimi yapıldı.

Ben asker sivil ayrımına inanmam. Üniformam görevimin gereğidir. Üniformamı çıkardığımda tıpkı hakim, tıpkı doktor gibi olurum. Üniformamı çıkardığımda asker olduğumu kimse anlamaz. Sade insanım. Sivil-asker ilişkisi çizgisini belirleyen biz değiliz, Genelkurmay Başkanımızdır. Bizde mutlak itaat vardır. Belki bu anlayış yeni jenerasyon için afaki gelebilir, ama bu böyledir. Ben görevimi düşünürüm. Onun dışında birşey düşünmem. 2011’de bu, 2012’de şu olacak demem.”