31 Ağustos 2010 Salı

Güner: Paşam ne diyeyim

30 Ağustos nedeniyle Merkez Orduevi'nde düzenlenen resepsiyonda hakkında açılan soruşturmaya ilişkin soruları yanıtlayan Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Aslan Güner, "Soruşturma açılmasını ben talep ettim. TSK yurt içinde dinleme yapmaz. Cihazların alım kararının altında Başbakan ve Genelkurmay Başkanı'nın imzaları var. Cihazların başında ben oturmuyorum" dedi.

Güner, gazetecilerle yaptığı sohbette, resepsiyondan önce Genelkurmay Başkanı Orgeneral Işık Koşaner'in yanına giderek, "Akşam gazeteciler soruşturmayla ilgili soru soracaklar" dediğini, Koşaner'in ise "Ben sadece 'iyi akşamlar' derim. Konuşmam" yanıtını verdiğini söyledi. Güner, "O zaman ben ne diyeyim" diye sorduğunu, Koşaner'den, "Sabırla soruşturmanın sonucunu beklemelerini söyle" yanıtını aldığını iletti.

Soruşturmayı ben talep ettim
Güner, usulsüz dinleme iddiaları için de "Soruşturma açılmasını ben talep ettim. TSK yurt içinde dinleme yapmaz. O cihazlar Savunma Sanayi İcra Kurulu kararıyla alındı. Altında Başbakan ve Genelkurmay Başkanı'nın imzaları var. Terörle mücadele maksadıyla alınmıştır. Bunlar yurt içinde dinleme yaptıysa da o cihazların başında ben oturmuyorum. O da ortaya çıkar elbette. Kimin hatası varsa hesabını da verir. Üçüncü ülkelerin ismini vermiyorum ama onları dinlemek maksadıyla alındı" dedi.