29 Şubat 2012 Çarşamba

"KÜÇÜK EMİR VERDİ ERSEVER İNFAZ ETTİ"

Eski JİTEM elemanı ve PKK itirafçısı Abdülkadir Aygan'dan eski HEP Diyarbakır İl Başkanı Vedat Aydın'ın ölümüyle ilgili dikkat çeken iddia...
 
Faili meçhul cinayet davası kapsamında İsveç’den iadesi istenen eski JİTEM elemanı ve PKK itirafçısı Abdülkadir Aygan, 1991’de öldürülen eski HEP Diyarbakır İl Başkanı Vedat Aydın’ın, bugün Ergenekon davası sanığı olan emekli Tuğgeneral Veli Küçük’ün talimatıyla, JITEM subayları Binbaşı Aytekin Özen, Yüzbaşı Cem Ersever, Ali Ozansoy ve Fethi Çetin’in bulunduğu ekip tarafından infaz edildiğini iddia etti.

Binbaşı Aytekin Özen, Yüzbaşı Cem Ersever, Ali Ozansoy ve Fethi Çetin'in bulunduğu dört kişilik JİTEM ekibinin Vedat Aydın'ı öldürdüğünü ileri süren Aygan, infaz emrinin de Veli Küçük tarafından verildiğini söyledi.

Diyarbakır'da bölgesel yayın yapan Güneydoğu Güncel'e özel röportaj veren Abdulkadir Aygan, kendisinin hiçbir kurum ve kişiden beklentisinin olmadığını vurgulayarak, ''Benim kimseden maddi ve manevi beklentim yok. Ben insani ve vicdani görevimi yapmaya çalışıyorum. Torun sahibiyim ailem yeter artık konuşma diyor. Ama ben risk alarak konuşuyorum. Bakın Türkiye'ye iadem isteniliyor. Buna rağmen ben gerçekleri konuşuyorum. İsterim ki bana en azından 'Allah razı olsun' denilsin'' dedi.

AYDIN CİNAYETİNDE BEN YOKTUM
1991 yılında katledilen dönemin HEP İl Başkanı Vedat Aydın'ın infaz emrinin Veli Küçük'ün başkanlığını yaptığı JİTEM Grup Komutanlığından geldiğini ileri süren Aygan şunları söyledi;

''Binbaşı Aytekin Özen, Yüzbaşı Cem Ersever, Ali Ozansoy ve Fethi Çetin ile birlikte JİTEM'e ait bir araçla Vedat Aydın'ın ikamet ettiği istasyon caddesi üzerindeki evin yakınına gittik. Apartmanın hemen yanında bulunan petrol ofisinde bekledik. Benle Aytekin Özen araçta bekledik. Onlar binaya girip keşif yaptılar. Sonra beni eve bıraktılar. Sabah İçkale'deki birime geldiğimde onlar yatıyordu. Görevli çaycı asker bana dedi ki, ' Cem Ersever komutanımız bizi uyandırmayın emrini verdi. Vedat Aydın'ı öldürmüşler. Ben Cem Ersever'e beni neden götürmediklerini sorduğumda bana, bir şey olmaz komşuda pişer, sana da düşer' demişti. Vedat Aydın'ın cenazesi getirildiğinde olaylar çıkmıştı. Çok ilginçtir JİTEM o gün kendi bünyesinde bulunan hiç kimseyi dışarı çıkarmadı. Bu cinayetle ilgili yeterli çalışma yapılmadı. Bakın kendisi hakkında davacı olmama rağmen, Vedat Aydın'ın öldürülmesi olayı ile ilgili Arif Doğan'ın hiçbir ilgisi yoktur. Cinayeti bu anlattığım kişiler işledi. Zaten Vedat Aydın'ın eşi Şükran Aydın'ın verdiği eşkâller bu kişilerin eşkâlliyle uyuşuyor ''