24 Şubat 2012 Cuma

TSK’da Genelkurmay Başkanı Özel’e direnenler var / Tevfik Diker

“Genelkurmay Başkanı Orgeneral Özel’in talimatını delmişler” ve “YAŞ’ta reform” başlıklı yazılarımdan sonra adeta mail bombardımanına tutuldum.
Bazı emekli subay ve astsubaylarımız, mail’le, telefonla bazıları da yüz yüze görüşerek iletişim kurdular.
Çok ilginç bir tek emekli veya görevdeki general ve amiraller konularla ilgili lehte veya aleyhte görüş bildirmedi.
Yazılarımdan sonra yaşadıklarım” bir dokun bin dinle” misali oldu.
Açık seçik yazmakta fayda var.
TSK’da görevli ve emekli subay ve astsubaylarımızın haklı talepleri var .
Bu taleplere ve yükselen seslere ilgisiz kalanlar “Peygamber Ocağı” ordumuza iyilik yapmıyorlar.
Erinden orgeneraline kadar herkese sesleniyorum.
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Özel’ in uygulamalarına sahip çıkın.
***
Bu yazımda üç konuyu gündeme taşımak istiyorum.
İşte 1. Konu
“Ankara'da olanlar bilir Kara Kuvvetlerinin hemen karşısında, Kara Harp Okulunun yanında TSK Spor Okulu ve Eğitim Merkezi var.
Buradaki bir uygulamayı sizinle paylaşmak istiyorum.
General/Albay kortu diye bir uygulama var.
Bu kortlarda sadece generaller ve Albaylar oynayabiliyor.
Onun haricindekiler şayet oynuyorlarsa bir albay ya da general geldiğinde hemen korttan çıkartılıyorlar.
Açık kortların olduğu bölümde albay/general kortunun yanında bulunan yere sadece albay/generaller oturabiliyor.
Sizce bu hangi çağın düşüncesi ve uygulaması olabilir...
Bildiğim kadarıyla orduevlerinde (8 senedir emekliyim bir kere bile gitmedim) generallere ayrılan bölümler kaldırılıyormuş.
Peki sizce Spor Okulundaki bu uygulamaya kim el atacak ve bu çağ dışı uygulamaya son verecek...” E Albay M.K.
***
İşte 2. Konu:
“GATA ve Askeri Hastaneler ile askeri dinlenme tesisleri kamplarda da hala “General- Amiral” bölümleri ve odaları var.” E. Albay B.T.
***
İşte 3. Konu:
“Öncelikle haddim olmayarak tebrik etmek istiyorum, yazılarınızı sürekli takip ediyorum, çok cesur yazıyorsunuz,
Ben Hava Kuvvetlerinden Emekli olmuş bir astsubayım.
Astsubay iken kendimi geliştirmek adına çok çalıştım.
Kamu Yönetimi ve Uluslararası ilişkiler dalında Lisans, İşletme Yönetimi (MBA) dalında Yüksek Lisans Yaptım, halihazırda İşletme (Yönetim ve Organizayon) alanında Doktora yapmaktayım.
İki dil bilmekteyim, çok fazla sayıda, kurs, eğitim ve çalıştaylara katıldım, bu konularda makaleler yazdım.
Şu anda Özel Sektörde Yöneticilik yapıyorum.
Sizinle yaşadığım iki konuyu paylaşmak istedim.
Emekli olduktan sonra, katıldığım bir toplantıda emekli asker olduğumu 4 yıldır özel sektörde çalıştığımı söylediğimdeortamda bulunan kişilerden sonra Binbaşı olduğunu öğrendiğim bir kişi bana sürekli komutanım diye hitap edince, şartları olgunlaştırıp benim Emekli Astsubay olduğumu ima ettikten sonra söz konusu kişinin bakış açısı tamamen değişti, bana söylediği cümle aynen şöyle "iyi de siz nasıl emekli astsubay olabilirsiniz" dedi sebebini sorduğumda "siz çok donanımlısınız ben sizi emekli subay sanmıştım, açıkçası şaşırdım, bir astsubayın bu kadar donanımlı olacağını tahmin etmemiştim" dedi ve o andan itibaren benimle pek muhatap olmadı. Benzer bir olay da Doktora yaptığım okulda bir havacı yarbay gördüm, ben de havacı olduğum için yanına yaklaştım “Ben de havacıyım emekli oldum” dedim. Yarbayım Yüksek Lisans öğrencisiymiş, maalesef o da bana abi demeye başlayınca daha önceki olayı tekrar yaşamamak için, ben astsubay emeklisiyim dedim.
O yaşadığım olayı anlattım.
Ama daha sonra birkaç kez karşılaşmamıza rağmen maalesef yarbayımla selamlaşamadık, Çünkü beni görünce görmezlikten geldi.
Yaşadığım ikinci olay ise; Ankara'da bulunan SSS Yıldızlar Holding'e yaptığım bir iş başvurusu nedeniyle görüşmeye çağrıldım, mülakatım yapıldı, benden gayet memnun kaldıklarını, beyan ettiler, her konuyu netleştirdik, ne zaman başlayabilirsiniz dediklerinde 15 sonra başlayabilirim. Çünkü şu anki işyerimden ayrılmam 15 gün sürer dedim, her konuda anlaştık ve ertesi gün beni tekrar çağırdılar Aynen söyledikleri şey" Yönetim Kurulu askerle çalışmak istemiyor  açıkçası hükümeti karşısına almak istemiyor"dediklerinde  ben de ama ben yönetim kurulunun düşündüğü tarz bir asker değilim ben sıradan emekli bir astsubayım dedim ama maalesef ikna edemedim.
Yine benzer bir olay bir insan kaynakları firması aracılığıyla yaptığım bir iş başvurusu sonucunda söz konusu İnsan Kaynakları firması beni ön mülakata çağırdılar, mülakat sonrası beni aramadıklarından ben arayınca aynen şunu söylediler "biz firmaya 5 kişi bildirdik, sizi liste başı olarak tavsiye ettik ama firma diğer dört kişiyi mülakata çağırdı ama ne hikmettir sizi çağırmadı deyince bende SSS yıldızlar Holding'te yaşadığım olayı anlatınca, o firmanın da benzer bir şeklide beni çağırmadıklarını anladım.

Not : Sizden Ricam ola ki bu yazdıklarımı bir yerde kullanırsanız, lütfen ismimi açıklamayın, çünkü halihazırki işimi de kaybetmek istemiyorum.
Ümit Ediyorum yazımı okumuşsunuzdur ve bundan dolayı sizi sıkmamışımdır.”
G.İ
***
Yukarıda verdiğim üç iddiayı genişletmek ve ülke geneline yaymak örnekleri çoğaltmak mümkün.
***
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Özel, orduevlerindeki kastları kaldırdı.
Bunu yapmanın ne kadar zor ve önemli olduğunu çok iyi anlayanlardanım.
Bu uygulamaları için Org. Özel’ e şahsen tebrik ve şükranlarımı sunarım.
Özel Paşa’nın bu iyi niyetli ve isabetli uygulamalarına, direktifine ne yazık ki direnenler var.
Var ki konuyla ilgili telefonlar ve mail’ler almaktayım.
Bir şeyi açıkça ifade edeyim.
TSK ile ilgili bir olumsuzluğu yazmaktan son derece de üzüntü duyuyorum.
Keşke bunlar olmasa da bende yazmasam.
Ama ne yazık ki yazılanlar gerçek.
Ayrıca bazı duyumlar da alıyorum daha çok üzülüyorum.
O da şu.
“Neden Tevfik Diker’e yazıyorsunuz?”diye yazanları sıkıştırıyorlarmış.
O nedenle bundan böyle bana ileti ve iddia gönderenlerin isimlerini açık yazmayacağım, sadece baş harflerini yazacağım.
Bu yazımda olduğu gibi.
***
Bir sevindirici gelişme:
“Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel’ in talimatını delmişler” başlıklı 19.02.2012 tarihinde yayınlanan yazımdaki  bahse konu Antalya Askeri Gazinosunda“ “Ayrılmıştır” ibareleri yazıdan sonra hemen kaldırılmış.
Antalya’ da Karpuzkaldıran dahil diğer tüm askeri sosyal tesislerdeki son durumu bir değerli dostum hafta sonu yapacağı ziyaretler sonrası en kısa zamanda mail’le bana bildireceğini söyledi.
İnşallah onları da kamuoyuyla paylaşırız.
***
Zamanın eskitemediği bir en güzel söz:
“Hiç kimse başarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıştır.” J. Keth MOORHEAD
***
Özel not: Yazımda adı geçen –kişi- kurum ve oluşuma köşem açıktır.