28 Şubat 2012 Salı

MGK'da 8 yıl sürprizi

Kesintili eğitim MGK’ya taşındı, formül 8+4 oldu


MGK'da 8 yıl sürprizi Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ‘Kızların okullaşmasını engelleyecek’ endişesi yaratan 4+4+4 şeklindeki yeni zorunlu eğitim sistemiyle ilgili kanun teklifinde revizyon yaptı. Açık öğretime 4’üncü sınıfın ardından değil, 8’inci sınıftan sonra geçilecek 8+4 formülü gündemde...

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, dün sürpriz bir şekilde MGK toplantısına katıldı. Kurul üyesi olmayan Dinçer’in “4+4+4” kesintili eğitimin tartışıldığı günlerde MGK’ya katılması dikkat çekerken Bakanlık “Tamamen tesadüf, önceden planlanmış bir program” bilgisini verdi. Bakan Dinçer, MGK’dan ayrıldıktan sonra “Kızların okullaşması engellenecek” eleştirilerine neden olan 4’üncü sınıftan sonra açıköğretime gitme düzenlemesinde revizyon kararı alınması dikkat çekti. Kanun teklifinde gidilecek revizyonla açık öğretime ilk 4 yerine ikinci 4 yıldan sonra geçilmesi benimsendi. Bakanlık, “Tamamen tesadüf, önceden planlanmış bir program” bilgisini verirken, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, “4+ 4+ 4 şeklinde yeniden yapılanma ile ilgili bu konu kesinlike MGK toplantısında konuşulmamıştır” dedi.

Bakan Dinçer MGK’ya katıldı

Saat 14:00’te Cumhurbaşkanı Abdullah Gül başkanlığında yapılan MGK toplantısının ilk bölümüne Kurul üyesi olmamasına rağmen katılan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, yaklaşık 1.5 saat sonra Çankaya Köşkü’nden ayrıldı. Bakan Dinçer’in MGK toplantısına katılması, son günlerin önemli tartışma konularından biri olan 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitime son veren yasal teklifinin Meclis’teki görüşmelerinin sürdürüldüğü döneme denk gelmesi ilgi çekti.

Bakan genel bilgi verdi...

8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitimi “4+4+4” şeklinde kademeli hale getiren, ilk 4 yılın ardından da Bakanlar Kurulu’nun inisiyatifiyle bazı programlardaki öğrencilerin okula devam etme zorunluluğunu ortadan kaldıran, 12 yıllık eğitimin zorunlu olmasını da yine Bakanlar Kurulu’nun belirleyeceği ileri bir tarihe bırakan yasa teklifi başta muhalefet partileri olmak üzere, eğitim camiası ve iş dünyasının tepkisini çekmişti. Bunun üzerine yasa teklifi, TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu görüşmelerinde sosyal tarafların görüşleri alınması amacıyla alt komisyona sevk edilmişti. Bakanlık kaynakları Dinçer’in MGK’ya katılımının daha önceden planlandığını, güncel tartışmalarla ilgili olmadığını belirtirken gündemle MGK’ya katılımın tesadüf olduğu bilgisi verildi. Dinçer’in Milli Eğitim politikalarına dönük genel bilgi verdiği ifade edildi. Bakan Dinçer’in toplantıda kesintili eğitim modeli ve özellikle sözleşmeli öğretmen uygulaması nedeniyle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde PKK sempatizanı kişilerin derslere girmesi konusunda da açıklamalar yaptığı öğrenildi.

Teklifte revizyon yapıldı

Ancak Dinçer, MGK’dan ayrıldıktan 3 saat sonra ilginç bir gelişme yaşandı ve çok tartışılan teklifte revizyona gidilmesi gündeme geldi. 4+4+4 teklifinin ilk 4’ün ardından açık öğretime geçiş imkanı getiren teklif, her kesimden tepki görmüştü. “Kızların okullaşmasına engel” olarak görülen madde, “Çocuk gelinler yaratacak”, “kız çocukları eve hapsolacak” ve “çocuk işçiler artacak” şeklindeki eleştirilerin ardından teklifin geri çekilmesi istenmişti. Ak Parti Grubu’nun kendi teklifinde yapacağı düzenlemeye göre açık öğretim olanağı ilk 4 yılın ardından değil ikinci kademenin ardından yani 8. sınıfın ardından sağlanacak. 4’üncü sınıfın ardından mesleki eğitime yönlendirme olacak. Mevcut uygulamada açık öğretim kapsamında ilköğretime başvurmak için “özel eğitime muhtaç”, “tutuklu hükümlü”, “ıslah evindekiler” ve “bir yıldan fazla süreli kamu görevlisi ebeveynine bağlı olarak yurt dışına çıkmak zorunda kalanların” dışında 15 yaş sınırı bulunuyor.

Komisyon bugün toplanıyor...

Alt komisyona gönderilen teklif, bugün görüşülmeye başlanacak. ODTÜ ve Gazi üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinin dekanları da gelerek komisyona bilgi verecek. Eğitim sendikalarının ardından Komisyonda, TESK, Eğitim Reformu Girişimi, İlim Yayma Cemiyeti, Çağdaş Eğitim Vakfı, İmam Hatip Mezunların ve Mensupları Derneği, TED, TEPAV, Ensar Vakfı dinlenecek. Komisyon TÜSİAD ve MÜSİAD’tan ise yazılı görüş istedi.

MGK’ya katılan ilk Ak Parti’li Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer

Bakan Dinçer’in, Ak Parti iktidarı döneminde MGK toplantısına katılan ilk Milli Eğitim Bakanı olduğu belirtiliyor. “Küçük yaştaki çocukların Kur’an okuma faaliyetlerine götürüldüğü, okullarda kadınlara yönelik vaaz ve dini söyleşilerin yapıldığı” ifade edilen 27 Nisan bildirisinin ardından ise dönemin Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik dönemin Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt’ı ziyaret etmişti.