1 Şubat 2011 Salı

'Arkandaki komutanlar yine yürütsün o tankları'

Ergenekon'da ilginç diyaloglar...

ADI CHP’nin Kayseri Belediyesi’nde rüşvet iddialarıyla gündeme gelen Yusuf Erikel’in de sanık olduğu yeni Ergenekon davasının ilk duruşması dün yapıldı. İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi’nce görülen davaya tutuklu sanık Yusuf Erikel ile tutuksuz sanıklar Hayri Bildik, Aydoğan Aksüngü, Maruf Şinik, Recep Taylan, Hakan Arıkan, Hakan Akdoğan ve Adem Uzun katıldı. Sanıklar hakkında “cebir ve şiddet kullanarak hükümeti ortadan kaldırmaya teşebbüs”ten 7.5 yıl ile müebbet arasında hapis cezaları isteniyor.

‘Çöpten ekmek yedim’
Hakkında ağırlaştırılmış müebbet cezası istenen Yusuf Erikel, gözaltındayken polislerin kendisine kötü muamele ettiğini öne sürerek “Hastayım dedim ilaç vermediler. İlacımı içmeden bir parça ekmek yemek istedim. ‘Ekmek çöpte’ dediler. Çöpten ekmek almak zorunda kaldım. Onu yedikten sonra ilacımı içtim” dedi.

‘Tanklar çıktığı yere girer’
Ergenekon soruşturmasını yürüten Savcı Zekeriya Öz’e ifade verdiğini anlatan Erikel, “Hasta olduğum halde Savcı Öz ‘Geçmiş olsun’ demedi. Çay içmek istediğimi söylediğimde ise Savı Öz bana ‘Önce çay veriyoruz sonra tutukluyoruz, ayıp oluyor’ dedi” iddiasında bulundu.

Kendisine sorulan soruları Savcı Öz’ün hazırlamadığı iddiasında bulunan Erikel, Savcı Öz’ün telefonla konuştuğu sırada “Doğru dürüst soru gönderin” diye konuştuğunu da öne sürdü. Savcı Öz’ün kendisine “Sen darbenin başbakanıymışsın. Arkandaki komutanlar yine yürütsün tankları. Halk karşısına traktörlerle, iş makineleriyle çıkar tekrar çıktıkları yere sokar onları” dediğini öne sürdü.

Ağabeyi: Arınç’ı tanımaz
Yusuf Erikel’in ağabeyi ve avukatı Yakup Erikel duruşmaya verilen arada “Tutuklamaya gerekçe olabilecek delil yok. Bütün deliller Kayseri-Ali Hamurcu delilleri gibiyse hiçbir delilin dayanağı yoktur. Tahliyesini bekliyorum” dedi.Yakup Erikel, “Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile yakınlığına ilişkin” soruyu “Arınç’la 1986’-dan beri tanışıyorum. Ailece görüşüyoruz. Zaman zaman davalarına bakıyorum. Kardeşim, Arınç’ı tanımaz” diye yanıtladı.

Duruşmayı bugüne erteleyen mahkeme, sanıklardan Hakan Arıkan hakkındaki tutuklama kararını kaldırdı.