25 Şubat 2011 Cuma

Erdoğan: Bedelli değerlendiriliyor

"BEDELLİ ASKERLİK DEĞERLENDİRİLİYOR"
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bedelli askerliğin değerlendirilmekte olduğunu konunun seçim sonrası tekrar gündeme alınacağını söyledi

Bedelli askerlik konusunun da değerlendirilmekte olduğunu dile getiren Erdoğan, konunun seçim sonrası tekrar gündeme alınacağını söyledi ve ekledi: Bedelli askerlikte bu talebi ortaya koyanlar bir şeyi unutuyorlar veya ihmal ediyorlar. O da şudur; bir defa askerliğini gidip yapanlar diyor ki fakir bir aile ise 'Fakir bir ailenin çocuğu olarak yok diye ben gittim askerliğimi yaptım, öbürü zengin diye askerlikten mi yırtacak' diyor. Burada böyle bir çatışma var.

''Bankalar da şu anda bedelli askerlik için çok düşük faizle kredi verme hazırlığında, yoksul da olsanız o krediyle ödersiniz'' denilmesi üzerine Erdoğan, buna katılmadığını söyledi. Erdoğan, “Kredi kartı bütün bunlar verilirken hepsi rahat rahat öder diye veriliyor. Bakın şu anda bizim Meclis'te önümüzü kesen vatandaşlarımız oluyor. Tekrar kredi kartıyla ilgili düzenleme bekliyorlar. Niye? Çünkü alıp, 'benim bu kadar kredi çekmem gerekir' diye bakmıyor olaya. Borçlananlar aynı şekilde 'ben bu borcu ödeyebilir miyim' diye bakmıyor” diye konuştu.

Erdoğan, sözleşmeli personelin kadro konusundaki tepkisini de anlamakta zorlandığını belirtti. Onların zaten kadrolu, sadece sözleşmeli olduğunu vurguladı. Erdoğan, her alanda istihdamın olduğunu ancak bazı alanlardaki istihdamın çok sınırlı olduğunu sıkıntının da bundan kaynaklandığını dile getirdi. Başbakan askerlik süresiyle ilgili çalışmaların da seçimlerden sonre belli olacağını açıkladı.