21 Temmuz 2010 Çarşamba

"Bir Sağdan Bir Soldan Asıyorduk"

Cuntanın başı Kenan Evren kurdukları dengeyi anlattı...

Erdoğan ağlayarak adlarını andığı 12 Eylül cuntasının idam etiği gençlerle ilgili olarak, "asılan bir solcuyla denge kurmak için bir de sağcı idam etmek istediler" dedi. Cuntanın başı Kenan Evren kurdukları dengeyi anlattı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan dünkü grup toplantısında 12 Eylül’de, sağcı ve solcu gençlerin ayırt edilmeden denge kurulmak adına yargılanmadan asıldığını söyledi.

Erdoğan, Adına “Şafak Türküsü” şiir yazılan simge isimlerden Necdet Adalı’dan birkaç saat sonra "sağcı ve solcu dengesi sağlansın" diye idam edilen 22 yaşındaki ülkücü genç Mustafa Pehlivanoğlu’nun ailesine yazdığı duygu yüklü son mektubu okurken kelimeler boğazına düğümlendi ve ağladı.

Başbakan Erdoğan’ın sözlerini, 12 Eylül’ün mimarı ve eski Cumhurbaşkanı Kenan Evren de doğruladı. 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi'nden sonra Devlet Başkanı unvanını alan ve 1982 Anayasasının halkoyuna sunulup yürürlüğe girmesi ile birlikte Türkiye'nin 7. Cumhurbaşkanı seçilen Kenan Evren, “Ben sağ ve sol ayrımı yapmadım… Bir tane sağdan bir tane soldan astık” dedi.

SIRF DENGE OLSUN DİYE
24 TV’de yayınlanan röportajda ibretlik açıklamalarda bulunan Kenan Evren şunları kaydetti: Ben sağ ve sol ayrımı yapmadım. Hatta o kadar ki mahkum olanlar, idam cezası alanlar var. Mesela sağdan bir tane mahkumun idamından sonra, bekletirdim. Sonra soldan bir tane idam ettirip, mahkum bekletirdim. Yani bir tane sağdan bir tane soldan adam astık. Sırf denge olsun diye buna dikkat ettim.