19 Ağustos 2011 Cuma

Tuğamiral Ilgar: Özden amiralimiz kahindir!


"Balyoz Planı" iddialarına ilişkin 196 emekli ve muvazzaf askerin yargılandığı davanın 39. duruşması başladı. Sanık Tuğamiral Mehmet Fatih Ilgar, "Özden Örnek amiralimin konu ile ilgili somut tespitlerine aynen katılıyorum. Bu liste bariz olarak yakın geçmişte hazırlanmıştır. Çünkü o tarihlerde bu listeyi hazırlamak için kahin olmak gerekirdi. Özden amiralimiz, kahindir ve kendisinden olası İstanbul depreminin tarihi de öğrenilebilir" dedi.

İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi’nce Silivri Ceza İnfaz Kurumları Yerleşkesi’ndeki salonda yapılan duruşmaya, eski Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Halil İbrahim Fırtına, eski Deniz Kuvvetleri Komutanı emekli Oramiral Özden Örnek, Eski 1. Ordu Komutanı emekli Orgeneral Çetin Doğan, Albay Dursun Çiçek ve MHP İstanbul milletvekili Emekli Korgeneral Engin Alan’ın da aralarında bulunduğu 141 tutuklu sanık hazır bulundu. Yunus Nadi Erkut ve Nurettin Işık’ın da aralarında bulunduğu 21 tutuklu sanık duruşmaya katılmadı. Duruşmada 13 tutuksuz sanık hazır bulunurken, hakkında yakalama kararı olan emekli Orgeneral Ergun Saygun’un GATA’daki tedavisi devam ettiği için duruşmaya katılamadı. Mahkeme başkanı Ömer Diken sanık savunmalarının devam edeceğini belirterek Tuğamiral Mehmet Fatih Ilgar’ı kürsüye çağırdı.

"ÖZGÜRLÜĞÜMÜZ ELİMİZDEN ALINARAK TOPLU BİR HUKUK KATLİAMI GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR"

Sanık Ilgar, "Kanıt niteliği taşımayan ve hiçbir yan delil ile desteklenmeyen soyut kanaatler sayesinde, sadece ismimizin imzasız bazı digital verilerde geçmesi nedeniyle 6 aydır özgürlüğümüz elimizden alınarak toplu bir hukuk katliamı gerçekleştirilmiştir" dedi.

"ÖZDEN AMİRALİMİZ KAHİNDİR"

Suçlamaları reddeden Ilgar, "Hiç bir emir ve görev almadım ve kimseye görev vermedim. İddianamede şahsımla ilgili amiral terfi listesinde ismimin zikredildiği ifade ediliyor. Öncelikle Özden Örnek amiralimin konu ile ilgili somut tespitlerine aynen katılıyorum. Bu liste bariz olarak yakın geçmişte hazırlanmıştır. Çünkü o tarihlerde bu listeyi hazırlamak için kahin olmak gerekirdi. Zira listede ismi geçen 3 subayın yakın geçmişte erken terfi edeceğini, yüksek lisans yapacağını, 2006 yılında deniz kuvvetlerinde terfilerin 6 yıldan 5 yıla çekileceğini, önceden tahmin etmek imkansızdır. Bu bir kehanet ise affına sığınarak ifade etmek istiyorum Özden amiralimiz kahindir ve kendisinden olası İstanbul depreminin tarihi de öğrenilebilir" ifadelerini kullandı.

"ADALETİ BEN İÇİMDE ÖLDÜRDÜM"

Suçlamalarla ilgili olarak savcıyı ispata çağıran Ilgar, şunları söyledi:

"Bu davada, insanların özgürlükleri gasp edilerek hukuk normları hiçe sayılmış, dava maalesef, siyasi bir boyut kazanmıştır. Ancak bilinen odur ki siyaset hukuk için daima kötü bir kılavuz olmuştur. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin önemli bir bölümünün darbeci, şantajcı, fuhuşcu, casus, suikastcı olabiliyorlarsa, bir anlamda yüce Türk milletinin maddi manevi şan ve şerefi ayakta durabilir mi? Burada tarih yazılmaktadır. Zira gelecek kuşakların Balyoz, Kafes, Amirallere Suikast, casusluk iddiaları diye tarihe geçen bu sosyal trajedi ya da komedilerin nasıl oynandığını bilmelerinde, hünerli veya acemi aktörlerini tanımalarında büyük fayda vardır. Bu süreç başladığında adaletin ölümsüz olduğuna inananlardandım ama gördüm ki ölümlüymüş, en azından bu davalarda yaşadıklarımla birlikte adaleti ben içimde öldürdüm."

SANIKLARIN SAVUNMALARI ALINIYOR

Albaylar Mehmet Ferhat Çolpan ve Ümit Özcan’da suçsuz olduklarını belirterek tahliyelerini istedi. Duruşma sanık savunmalarının alınmasıyla devam ediyor.