22 Ağustos 2011 Pazartesi

'İhraç istemiyle yargılandım, böyle şey olur mu?'

Balyoz Davası’nın tutuklu sanığı Tuğamiral Cem Aziz Çakmak, disiplin suçu işlediği iddiasıyla TSK’dan ihraç edilmek üzere dönemin Donanma Komutanı olan emekli Oramiral Özden Örnek tarafından askeri mahkemeye verildiğini söyledi.
"Balyoz Planı" iddialarına ilişkin 196 emekli ve muvazzaf askerin yargılandığı davanın 40. duruşmasının görülmesine devam ediliyor. İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi’nce Silivri Ceza İnfaz Kurumları Yerleşkesi’ndeki salonda yapılan duruşmaya, eski Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Halil İbrahim Fırtına, eski Deniz Kuvvetleri Komutanı emekli Oramiral Özden Örnek, Eski 1. Ordu Komutanı emekli Orgeneral Çetin Doğan ve MHP İstanbul milletvekili Emekli Korgeneral Engin Alan’ın de aralarında bulunduğu 146 tutuklu sanık katıldı. Koramiral Kadir Sağdıç ve Albay Dursun Çiçek’in de aralarında bulunduğu 16 tutuklu sanık ise duruşmaya katılmadı. Ayrıca 17 tutuksuz sanık duruşmada hazır bulunurken, hakkında yakalama kararı olan emekli Orgeneral Ergun Saygun’un GATA’daki tedavisi devam ettiği için duruşmaya katılamadı. Mahkeme Başkanı Ömer Diken sanıkların savunmalarının alınmasına devam edeceğini belirterek, tutuklu sanık Tuğamiral Cem Aziz Çakmak’ı kürsüye çağırdı.

"İHRAÇ İSTEMİYLE YARGILANDIM BERAAT ETTİM"

Suçlamaları reddeden Cem Aziz Çakmak, sahte dijital verilere dayandığını söylediği Balyoz Davası’nın çöktüğünü belirtti. Çakmak, iddianamede yer alan ’personel listesi’nin sahte olduğunu ifade ederek, personel listesi hazırlamadığını savundu. İddianamede Suga Eylem Planı’nın icrası için hazırlanan görevli personel listesini hazırladığı iddia edilen Çakmak, şöyle konuştu:
"Dönemin Donanma Komutanı Oramiral Özden Örnek tarafından mart 2002 tarihinde sevk edildiğim Donanma Komutanlığı Askeri Mahkemesi’nde Türk Silahlı Kuvvetleri’nden ihraç istemiyle yargılandım. 2005 yılında beraat ettim. Şimdi size soruyorum. 2002 yılında beni TSK’dan ihraç edilmek üzere Donanma Komutanı sıfatıyla Askeri Mahkeme’ye sevk eden, diğer bir ifadeyle bana güvenini yitirdiğini açıkça göstermiş olan Oramiral Özden Örnek’in sözde böyle bir gayri resmi yasal oluşumda beni görevlendirmesi mümkün müdür? Ya da benim böyle bir durumda görev kabul etmemi akıl ve mantık sınırları içerisinde nasıl, izah edebilir misiniz? Beni ihraç istemiyle mahkemeye veren Özden Örnek’in aynı yıl içinde hazırladığı iddia edilen amiral listesinde beni Tuğamiral ve Tümamiral olarak göstermesini hayatın doğal akışına uygun bulabilir misiniz?" dedi.

KIZIM DÜĞÜN DAVETİYELERİNİ YAKTI

24 Şubat 2010’da tutuklandıktan sonra kızının 16 Nisan tarihinde düğün davetiyelerini yakmak zorunda kaldığını belirten Çakmak, "Kızıma bunu yapanlardan ve destekçilerinden hesap soracağıma dair söz verdim ve sözümü tutuacağım. Temelinde kalleşlik ve ihanet olan bu dava Türk Siyasi tarihindede kara bir sayfa olarak yer alacaktır" ifadelerini kullandı.

"BİR SAVUNMA YAPTIM HAYATIM DEĞİŞTİ"

Çakmak’ın ardından savunma yapan tutuklu sanık Albay Ali Türkşen de hakkındaki suçlamaları reddetti. Poyrazköy ve Gölcük Donanma Komutanlığı’nda bulunan belgelere ilişkin davada tutuksuz yargılanan Deniz Kurmay Albay Ali Türkşen, Poyrazköy duruşmalarında yaptığı savunma nedeniyle Balyoz ve Gölcük davalarında sanık olduğunu ifade etti.
Türkşen, "Ağır ceza mahkemelerinde başlayan yargılanma maceramın her adımında azar azar terfi ederek toplamda iki kez ağırlaştırılmış müebbet ve ilave olarak 50 küsur yıl hapiste yargılanır hale geldim" diye konuştu. "Hani Nobel ödüllü yazarımız Orhan Pamuk diyor ya ’Bir kitap okudum, hayatım değişti’ diye. Ben de ’Bir savunma yaptım hayatım değişti’ diyorum. Ancak yaptığım savunmadan kesinlikle pişman değilim. İki değil 22 defa idamla yargılanacak olsam benim gerçeklerden başka söyleyecek sözüm yok" dedi.

"YAPMADIYSANIZ, YAPMADIĞINIZI ISPATLAYACAKSINIZ O ZAMAN"

25 Şubat 2010’da savcılık sorgusunda kendisine 41 kişinin isminin yer aldığı "Operasyonel Faaliyetleri Yürütecek Personel Listesi" gösterildiğinde şaşırtığını belirten Ali Türkşen şunları anlattı: "Savcı bana ’yapmışsınız Albayım elimizde TÜBİTAK raporu var’ deyip, başını diğer savcıya çevirdi. Diğer savcı da bana Engizisyon döneminden kalma ’Albayım yapmadıysanız, yapmadığınızı ispatlayacaksınız o zaman’ diye tarihi bir cümle kurdu."
Duruşma sanık savunmalarının alınmasıyla devam ediliyor.