30 Mart 2011 Çarşamba

İbrahim Şahin’den şaşırtan ifade

‘Beni telefonla defalarca arayıp özel tim kurmamı istediler’

İkinci Ergenekon davasının 109’uncu duruşmasına eski Özel Harekat Dairesi Başkanvekili İbrahim Şahin’in savunmasıyla devam edildi. Şahin, Mahkeme Heyeti Başkanı Köksal Şengün’ün “S-1 listesini siz mi oluşturdunuz?” sorusu üzerine, Ankara’dan Metin Gürak isimli paşanın kendisini telefonla arayarak “Terörle mücadele konusunda bir oluşum düşünüyoruz. Başına da seni uygun gördük” dediğini söyledi.

Şengün’ün, “Bu kadar özel bir görev size telefonla mı verildi?” sorusuna “Evet” yanıtını veren Şahin, Metin Gürak’ı tanıyıp tanımadığı sorusunu “Hayır. Telefonda Metin Gürak olduğunu söyledi” diye yanıtladı. Şahin, kendisine görev veren bu kişiyle yüz yüze görüşmediğini, telefonla konuştuğunu söyledi.

Şengün’ün “Görevlendirme emrini telefonla mı aldınız, ne söylendi size, bu kişiler bahsettiğin görevlendirme konusunda seninle ilk kez ne zaman bağlantı kurdu ve ilk kez ne zaman görevlendirme yaptı?” soruları üzerine de Şahin, şunları söyledi: “Tutuklanmamdan bir yıl kadar önce 2008’in Ocak ayında Metin Gürak paşa beni telefonla arayarak böyle bir oluşum düşündüklerini ve başına da beni seçtiklerini söyledi. Tutuklanmamdan yaklaşık 3 ay kadar önce de hazırlıklarımı yapmam konusunda bilgi verdi. Bu süre içerisinde hiç görüşmemiz olmadı. Son üç ay içinde devamlı beni aramaya başladılar. S-1 ekibini kurdum. Bir üsteğmen (Taylan Özgür Kırmızı) ile bir emniyet amiri (Servet Kaynak) seçtim ve onlardan uygun olabilecek kişi belirlemelerini istedim. Ancak resmi görevlendirme olmadığı için de bu isimlerden hiçbirine bu konudan bahsetmedim.”

Şengün, “Terörle mücadele gibi önemli bir oluşumun başına bir telefon görevlendirmesiyle mi geçtiniz? Bu kişiden hiç şüphe etmediniz mi? Nasıl inanabildiniz?” dedi. Şahin ise tutuklanmadan 1,5 ay önce resmi ve yazılı görevlendirme yapmalarını istediğini belirterek, şöyle devam etti: “Beni defalarca ’pazartesi günü kurulacak’ diye geçiştirdiler. Son 10 günde de Ermenilerle ilgili bilgiler fakslamaya başladılar. Bir sürü belge gönderdiler bana. Bu süre içerisinde resmi görevlendirilmem konusunda ısrar ettim. Sonunda onlara inanmadığımı söyleyince bu dava kapsamında tutuklandım” diye konuştu.