29 Mart 2011 Salı

Askere gidenler öldürmeyi öğrenmek için mi gidiyor?

Kılıçdaroğlu’nun bedelli askerliği savunurken kullandığı ‘Askerlik adam öldürme sanatı’ sözüne şaşırdığını belirten Başbakan, “Askere herkes adam öldürmeyi öğrenmek için mi gidiyor? Çok yakışıksız” dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Irak’a hareketi öncesi Esenboğa Havalimanı’nda gazetecilerin sorularını cevapladı. Erdoğan Kılıçdaroğlu’nun “Askerlik adam öldürme sanatı” sözleriyle ilgili, “Şaşırdım. Bir siyasi parti liderine bunu söylemek yakışmaz. Askere giden herkes adam öldürmeyi öğrenmek için mi gidiyor” dedi.

...
Bana ‘şaşırdım’ demek kalır

Başbakan Erdoğan, bir gazetecinin “CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun yaptığı bir açıklama var. CHP liderinin bedelli askerliği savunurken ‘Askerlik adam öldürme sanatı. Bunu mu öğreteceğiz askerlere?’ şeklinde bir değerlendirmesi var. Bununla ilgili ne söyleyeceksiniz?” sorusuna da şu cevabı verdi: “Bir siyasi lider böyle bir ifade kullanmışsa bana sadece böyle bir durum karşısında şaşırdım demek kalır. Askere giden herkes adam öldürme sanatını öğrenmek için mi gidiyor? Asker hangi görevlerle mücehhez (donanmış) olarak döner bu bellidir. Ve adamı öldürmek içinde özel bir eğitimden geçmeye gerek yok. Hiç bu eğitimi almamış olanların da nasıl adam öldürdüklerini görüyoruz. Böyle bir şey söylenmişse çok yakışıksız. Bir siyasi platform içerisinde veya bir siyasi partinin genel başkanı olan şahsa bu tür bir açıklama kesinlikle yakışmaz. Böyle düşünüyorum.”