13 Eylül 2010 Pazartesi

Deniz Lisesi'nde yeni öğretim yılı açıldı

Heybeliada'daki Deniz Lisesi'nde 2010-2011 eğitim öğretim yılı törenle açıldı.

Deniz Eğitim ve Öğretim Komutanı Koramiral Bülent Bostanoğlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, 200 yılı aşkındır çok kıymetli komutan ve devlet adamları yetiştiren Deniz Harp Okulu'nun temel öğrenci kaynağı ve Türk Deniz Kuvvetlerinin göz bebeği olan çağdaş deniz subay adaylarının mesleğe ilk adımlarını attıkları ifade etti.

Bostanoğlu, “40 yıl önce mezun olduğum bu okulda edindiğim iyi bir insan, iyi bir vatandaş, iyi bir asker ve en nihayet iyi bir bahriyeli niteliklerinin etkisini, bütün meslek hayatımda hissettim. Deniz Lisesi mezunu olmaktan daima iftihar ettim” dedi.

Deniz Lisesi'nin eğitim kadrolarında görev yapan öğretmen ve idarecilere seslenen Bostanoğlu, şunları söyledi:

“Bugüne kadar yaptığınız, gelecekte yapacağınız görevler için şimdiden teşekkür ederim. Bilgi çağını yaşayan ve küreselleşmekte olan dünyamızdaki değişime ayak uydurabilecek ve çağı okuyabilecek subaylar yetiştirirken önemli görevlerin sizlerin omuzlarında olduğunu özellikle belirtmek isterim. Deniz Kuvvetlerimizin ve ülkemizin geleceği olan öğrencilerimizi çağın gerektirdiği askerlik, liderlik ve denizcilik nitelikleriyle donanmış olarak yetiştirmek kutsal bir görevdir. Bu ocakta vatan hizmeti yapan en kıdemsiz erinden, bana kadar büyük görevler düşmektedir. Bu görevi icra ederken, en büyük rehberimiz yaşadığı çağın ilerisinde fikir üreten ve bu fikirleri hayata geçirirken üzerinde yaşadığımız güzel vatanımızı bizlere emanet eden eşsiz önder, Büyük Atatürk olacaktır. Atatürk çağdaş bir ulusal toplum olarak var olabilmemiz için ulusal, demokratik, laik bir eğitimi öğretimi temel koşul olarak görmüştür.”

Büyük Önder Atatürk'ün gösterdiği mükemmel bir deniz gücüne sahip olma noktasında ilerlediklerini vurgulayan Bostanoğlu, “Günümüzde Kuzey Atlantik'ten Hint Okyanusu'na kadar olan bölgede sancak gösteren ve görev grubu seviyesinde dünya denizlerinde hareket icra eden bir düzeye erişmiştir. Gurur duyarak söyleyebilirim ki Türk Deniz Kuvvetleri şu anda bölgesinin en güçlü deniz kuvvetleri konumundadır ve ulusumuza güven vermektedir. Öğrencilerimiz bizden ileri olacak ve bu gücü daha da artıracaktır” diye konuştu.

Törende daha sonra, yeni atanan subay ve astsubaylar takdim edilirken, dereceye giren öğrencilere de onur belgeleri verildi.