29 Eylül 2010 Çarşamba

Hanefi Avcı askeri savcıya konuşmuştu

Yazdığı "Haliç’teki Simonlar Dün Devlet Bugün Cemaat" isimli kitabıyla büyük bir tartışma yaratan ve dün gözaltına alınan Emniyet Müdürü Hanefi Avcı önceki gün Genelkurmay Askeri Savcılığı'na tanık olarak ifade verdi.

İşte Milliyet gazetesinde yer alan Nedim Şener imzalı haberin ayrıntıları...
Avcı ifadesinde Fethullah Gülen cemaatinin Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilgili “imamının” adını verdi.

Gözaltına alınmadan önce telefonla görüştüğümüz Hanefi Avcı, önceki gün Genelkurmay Askeri Savcılığı’na ifade verdiğini belirtirken “Gereken her şeyi anlattım” dedi.

Avcı “Daha önce cemaatin Emniyet imamı ‘Kozanlı Ömer’ ile Milli İstihbarat Teşkilatı imamı ‘Sinan’ diye bilinen isimleri açıklamıştınız. TSK İmamının ismini verdiniz mi?” şeklindeki sorumuza, “Bilmeleri gereken her şeyi söyledim, elbette onu da bildirdim” cevabını verdi.

Avcı gözaltına işlemi sırasında yaptığı açıklamada da “Hukuksuz bir uygulama ile karşı karşıyayım. Karşımızda hukuk yok. Karşımızda hukuk adamları yok. Karşımızda tehlikeli bir örgüt var. Cemaat var. Devlet bunlarla mücadele etmeyecekse ben tek başıma edeceğim” dedi.

Hanefi Avcı, hafta sonuna doğru yapacağı basın açıklaması metnini de sabah erken saatlerde elektronik posta alarak gönderdi. Gözaltına alınmadan hemen önce elimize geçen ve pazartesi günü kaleme alındığı, son düzeltmelerinin de dün yapıldığı anlaşılan yazılı açıklamada Avcı, “Başına gelenleri cemaat operasyonu” olarak değerlendirdi.