24 Eylül 2010 Cuma

Entrika dönüyor bu şerefsizliktir

12 Eylül 1980 darbesi sırasında Hava Kuvvetleri Komutanı olan Tahsin Şahinkaya, dün Habertürk TV’ye verdiği röportajda, yıllardır konuşulan rüşvet iddialarını yanıtladı.

Şahinkaya, “Bir karmaşa içerisinde bu iş devam edip duruyor. Bir söyledikleriyle bir söyledikleri tutmuyor. Benim Hava Kuvvetleri Komutanlığım sırasında alınan hiçbir karar şahsi değildir. Öyle entrikalar dönüyor ki, şerefsizliktir, haysiyetsizliktir... Ben uçak sanayinin kurulmasına emeği geçmiş bir insanım. İnsan evladına ihanet eder mi, nankörlük eder mi?” dedi.

Şahinkaya, 30 yıl süren sessizliğin de nedeninin şöyle açıkladı: “Karar verdik sadece Kenan Paşa konuşacaktı. Fakat artık geçici 15’inci madde de kalktıktan sonra konuşmaya karar verdim.”

Keşke zengin olsaydım (Time ya da Life dergilerinde dünyanın en zengin 50 generalinden biri olduğunun yazıldığı iddiası) Bunu ben de gazetelerden öğrendim, ama kimse ne Time’ı ne de Life’ı gösterebildi. Ben de görmedim. 50 zengin generalin içine girmeyi çok isterdim, ama öyle bir imkanım yok. Başımızı sokacak evimiz yok. Evimiz depremde hasar gördüğü için lojmanda kalıyorum. Çocuklarım da piyasada bocalayıp duruyorlar. Paraya ihtiyaçları var. Evim ve mevcut paramız da bloke edilmiş durumda.”

Malvarlığını açıkladı Şahinkaya’nın malvarlığı, İstanbul Fenerbahçe’de bir daire, 100 metrekarelik yazlık ev, 264 metrekarelik kooperatif arsası, Çeşme’de bir yazlık, Sarıyer’de belediye tarafından yıkılan bir kooperatif evinin arsası, 352 hisse senedi, 20 bin liralık takı ve bankada ipotekli paralar olarak açıklandı. Ancak paranın miktarı hakkında bilgi vermedi.