Türk Hava Kuvvetleri’nin akrobasi timi Türk Yıldızları’na ait NF-5 A
tipi uçak, Konya’da eğitim sırasında üslendikleri 3’üncü Ana Jet Üssü’ne
yaklaşık 2 kilometre uzaklıktaki bir fabrikanın boş arazisine düştü.
Kazada pilot Yüzbaşı Ümit Özer şehit oldu. Bu Türk Yıldızları’nın ilk
şehitli kazası oldu.
Türk Yıldızları 134’üncü filoya bağlı tek kişilik NF-5 A tipi uçak, eğitim uçuşu için 3’üncü Ana Üs Komutanlığı’ndan havalandıktan sonra, saat 12.00 sıralarında yaklaşık 2 kilometre uzaktaki Tümosan Traktör Fabrikası arazisine düştü. İlk olarak çevrili telleri kopan uçağın yaklaşık 500 metre sürüklendikten sonra fabrikaya 300 metre kala parçalandığı öne sürüldü. Kazada 1 pilot yüzbaşı şehit oldu. 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait itfaiye ekipleri olay yerine giderek müdahale etti. Helikopterlerle de olay yerinde keşif uçuşu yapıldı. Türk Yıldızları akrobasi timi bugüne kadar yurt içi ve yurt dışında, gökyüzünde 8 süpersonik (ses üstü) uçakla yaptıkları başarılı gösterileriyle tanınıyordu.
Şehit Pilot Özer’in cenazesinin otopsi yapılmak üzere Konya Askeri Morgu’na kaldırıldığı, yarın 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı’nda düzenlenecek törenin ardından memleketi Samsun’un Çarşamba ilçesine defnedilmek üzere gönderileceği belirtildi.
Türk Yıldızları 134’üncü filoya bağlı tek kişilik NF-5 A tipi uçak, eğitim uçuşu için 3’üncü Ana Üs Komutanlığı’ndan havalandıktan sonra, saat 12.00 sıralarında yaklaşık 2 kilometre uzaktaki Tümosan Traktör Fabrikası arazisine düştü. İlk olarak çevrili telleri kopan uçağın yaklaşık 500 metre sürüklendikten sonra fabrikaya 300 metre kala parçalandığı öne sürüldü. Kazada 1 pilot yüzbaşı şehit oldu. 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait itfaiye ekipleri olay yerine giderek müdahale etti. Helikopterlerle de olay yerinde keşif uçuşu yapıldı. Türk Yıldızları akrobasi timi bugüne kadar yurt içi ve yurt dışında, gökyüzünde 8 süpersonik (ses üstü) uçakla yaptıkları başarılı gösterileriyle tanınıyordu.
Şehit Pilot Özer’in cenazesinin otopsi yapılmak üzere Konya Askeri Morgu’na kaldırıldığı, yarın 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı’nda düzenlenecek törenin ardından memleketi Samsun’un Çarşamba ilçesine defnedilmek üzere gönderileceği belirtildi.
‘Ucuz kurtulduk’
”Arkadaşlarım
yemeğe gitmişti. Ben de aracımla araziden geçip, çalışmaları kontrol
edecektim. Bir anda büyük bir gürültü duydum, yerden duman ve alevler
yükseldi. İlk baktığımda, ne olduğuna anlam veremedim. Her tarafı
dumanlar kapladı. Enkazın bulunduğu yere gittim. Daha sonra uçağın
düştüğünü anladım. Daha sora fabrikanın güvenlik görevlileri geldi ve
önlem aldı. Aradan 15 dakika geçtikten sonra hava üssüne ait itfaiye ve
ambulans olay yerine geldi. Enkazda 1 ceset vardı. Biz 3-5 dakika önce
burada bulunsak ya da fabrika arazısindeki her zamanki güzergahtan
geçseydik enkaz bizim üzerimize gelirdi. En azından parçaları bize
isabet ederdi.”
Fırlatma koltuğunu açamadı
Türk
Yıldızları’na ait NF-5 tipi uçağın eğitim uçuşu sırasında düşmesi sonucu
şehit olan pilot Yüzbaşı Ümit Özer’in üç hafta önce baba olduğu, Türk
Yıldızları’na da Aralık 2011’de katıldığı öğrenildi. Memleketi Samsun’un
Çarşamba ilçesi olan Özer‘in annesinin de kanser olduğu ve bir süredir
hastalıkla mücadele ettiği belirtildi.
18 Mart’ta Çanakkale’de yapılacak gösterinin provaları sırasında yaşanan olayın kötü hava koşulları yüzünden yaşandığı öğrenildi. Edinilen bilgiye göre, buluta giren Özer, burun aşağı iniş sırasında toparlayamadı. Atla ikazına rağmen atlamadı. Tekrar havalanmak için çok uğraştı. Uçağı yere paralel vaziyete getirmeyi başaran Özer, uzun süre de yerde sürüklendi ama bir türlü burnu kaldıramadı.
18 Mart’ta Çanakkale’de yapılacak gösterinin provaları sırasında yaşanan olayın kötü hava koşulları yüzünden yaşandığı öğrenildi. Edinilen bilgiye göre, buluta giren Özer, burun aşağı iniş sırasında toparlayamadı. Atla ikazına rağmen atlamadı. Tekrar havalanmak için çok uğraştı. Uçağı yere paralel vaziyete getirmeyi başaran Özer, uzun süre de yerde sürüklendi ama bir türlü burnu kaldıramadı.
Nasıl seçiliyorlar?
Türk
Yıldızları, dünyanın sekiz supersonik uçakla gösteri yapan tek akrobasi
timi. Dünyanın en iddialı akrobasi timine katılmak için 600 saat uçuş
tecrübesi gerekiyor. Gönüllü olarak time girmek için başvuran F-16 ve
F-4 pilotları arasından yapılan seçimle belirleniyor.
Gösteri yapılacak yer, hava ve bulut durumuna göre yüksek, alçak paket ve flat olmak üzere üç tip gösteri sunan Türk Yıldızları, gösterileri sırasında uçaklar arasında sadece 1 metre mesafede uçuyor. Tekli ve grup halinde yapılan gösterilerde akrobasi timi 23 farklı hareket sunabiliyor.
Hava Kuvvetleri’nde ilk akrotim 1914’te kuruldu, Türk Yıldızları ise 7. akrobasi timi. Türk Yıldızları için ilk adım 1992 yılında atıldu. 1993 yılında 4 uçakla ilk gösteri yapıldı. Her yıl artarak 2004 yılında 8 uçakla gösterilerini icra etmeye başladı. Şu anda dünyada sesten hızlı uçaklarla gösteri yapan dünyada 8 tim var ancak 8 uçakla akrobasi yapan tek ekip Türk Yıldızları. Tim, Türkiye’nin yanısıra dünyanın birçok şehrinde gösteriler sunuyor.
Gösteri yapılacak yer, hava ve bulut durumuna göre yüksek, alçak paket ve flat olmak üzere üç tip gösteri sunan Türk Yıldızları, gösterileri sırasında uçaklar arasında sadece 1 metre mesafede uçuyor. Tekli ve grup halinde yapılan gösterilerde akrobasi timi 23 farklı hareket sunabiliyor.
Hava Kuvvetleri’nde ilk akrotim 1914’te kuruldu, Türk Yıldızları ise 7. akrobasi timi. Türk Yıldızları için ilk adım 1992 yılında atıldu. 1993 yılında 4 uçakla ilk gösteri yapıldı. Her yıl artarak 2004 yılında 8 uçakla gösterilerini icra etmeye başladı. Şu anda dünyada sesten hızlı uçaklarla gösteri yapan dünyada 8 tim var ancak 8 uçakla akrobasi yapan tek ekip Türk Yıldızları. Tim, Türkiye’nin yanısıra dünyanın birçok şehrinde gösteriler sunuyor.