20 Mart 2012 Salı

“Garnizon komutanı Allah’ın selamını bile esirgiyor, gerçi bilmezler onu ama!”

AK Partili vekil Şamil Tayyar'dan şok sözler

“Garnizon komutanı Allah’ın selamını bile esirgiyor, gerçi bilmezler onu ama!”


Tv8’de Erkan Tan’ın bugünkü konuğu AK Parti Gaziantep Milletvekili Şamil Tayyar oldu. Gündemi değerlendiren Tayyar, Parlamenter rejimin iflas ettiğini en kısa zamanda Başkanlık sistemine geçilmesi gerektiğini belirtti. Afganistan’daki şehitlerimizin cenazelerinde bazı yayın kuruluşlarının alınmaması ile ilgili akreditasyon uygulaması ile ilgili de “Akreditasyon ne ki, Ben milletvekiliyim, Garnizon Komutanı yüzümüze bakmıyor!” şeklinde konuştu. Tayyar’ın açıklamaları özetle şöyle:
“Biz her ne kadar demokratikleşme konusunda çok önemli adımlar attığımızı söylesek de eksik taraflar var. Bakınız, TSK hala bazı gazetecileri şehit cenaze törenine alıp almama konusunda akreditasyon uygulayabiliyor. Hala bizim yapmamız gereken çok şey var. Akreditasyon ne ki, Ben milletvekiliyim, Gaziantep’te Garnizon Komutanı yüzümüze bakmıyor, Allah’ın selamını esirgiyor. Gerçi onu da bilmez ya… Selam bile vermiyor!”
“Ergenekon’un kalbi ve beyni TSK’nın içindedir!”
“Bugün Ergenekon dediğimiz şey aslında askeri bir yapılanmadır. Kalbi ve beyni TSK’nın içindedir. Bu süreç hala devam edecek daha bize çok görev düştüğünü düşünüyorum.”
“Teskereyi çıkarıp asker gönderenler, orada ne işi var diyorlar!”
“Tarihten bir miktar nasibini alanlar çok iyi bilirler ki Kurtuluş Savaşı’nda da bize ilk yardımı yapan uluslar Afgan ve Pakistan’dan gelenlerdir. O dönemde sizinle Kurtuluş mücadelesine katılmış insanlar var. Afganistan’a ilk asker gönderilirken Parlamento’da teskere çıkarılmış. Bunun sonucu olarak oraya asker gönderilmiş. Afganistan’a asker gönderenler şimdi orada ne işi var diyorlar. Bunu soran önce teskerenin altındaki imzaya bakmalıdır. Tamam, Kemal Kılıçdaroğlu bunları unutmuş olabilir. Çok doğal çünkü Kemal Bey seçim sandığını da unuttu muhtarlıktan ikametgâh almayı da… MHP ve Sayın Bahçeli bunu nasıl unuttu ben ona şaşırıyorum!”
“Parlamenter rejim iflas etmiştir, en kısa zamanda Başkanlık sistemine geçilmelidir!”
“Parlamenter rejim iflas etmiştir. Çünkü yasama yürütmenin kontrolündedir. Yürütme isterse yasamayı çalıştırır, istemezse çalıştırmaz. Türkiye’nin artık en kısa zamanda başkanlık sistemine girmesi gerekir. Allah kısmet ederse 2014 yılında Cumhurbaşkanı’nı halk seçecek.”
“MİT Operasyonu siyaset alanına müdahaledir!”
“MİT Operasyonu’nun doğru olmadığını haber internet sitelerine düştüğü anda tepkimi koydum. O günden bugüne kadar da aynı şeyi savunuyorum. MİT Operasyonu siyaset alanına müdahaledir. Çünkü burada, bu operasyon ile temel amaç kirli odakları temizleme kaygısı değil. Öyle olsaydı bu MİT Müsteşarı’nın üzerinden yapılmazdı. MİT Müsteşarı’na dava açmak suretiyle siyasete ayar verilmek istendi!”
“MİT Operasyonu ile hükümete rota çizmeye kalkarsanız biz buna izin vermeyiz!”
“Eğer siz MİT’te KCK, PKK ile ilgisi olan insanlar olduğunu düşünüyorsanız ki ben düşünüyorum, nerede kardeşim bu adamlar? Yargı önüne çıkardığın tek bir adam yok. Aşağıdan gele gele gelseydin anlardın. Daha sonra MİT Müsteşarı üzerinden kavga başlayınca, Müsteşar iyi adam çevresi kötü oldu.”
“Derin devlet Öcalan’ın avukatları aracılığıyla 1 Haziran 2004’te PKK’ya Kandil’de savaş kararı aldırdı!”
Can derdine düşen Öcalan ile devletin pazarlık yaptığı dönemde PKK’nın eylemlerini sınırlandırmasını terörün sıfırlanması olarak değerlendirenler milletin gözünün içine baka baka yalan söylüyor. Terör hiçbir zaman bitmemişti. Derin devlet Öcalan’ın avukatları aracılığıyla 1 Haziran 2004’te PKK’ya kandilde savaş kararı aldırdı!”
“Mehmet Baransu ve Emre Uslu üzerinden cemaat okuması olmaz, ben Hoca Efendi’ye bakarım!”
Bugün bizim tabanımızla cemaat diye tarif edilen kesim üst üste örtüşüyor. Kendisini cemaatten sayan insanların temel referans noktaları siyasi değildir. Bu hareketin içinde her partiye oy veren var. Ancak önemli bir kısmının son yıllardaki demokratikleşme hamleleri nedeniyle AK Parti’ye oy verdiğini müşahede ediyoruz. Bundan rahatsız olan bazı kesimler AK Parti ile cemaat arasında yapay bir kavga çıkarsak bu kavganın sonucunda doğacak ayrışmanın kendilerine siyaseten rant getireceğini hesaplıyorlar. Ben zamanında da söyledim. Mehmet Baransu ve Emre Uslu üzerinden cemaat okuması olmaz. Ben Hoca Efendi’ye bakarım. Ona bakınca da bir problem göremiyorum.