9 Mart 2012 Cuma

Sabancı suikastında bomba iddia


Birinci Ergenekon Davası'nda dinlenen gizli tanık "Dilovası", cezaevinde öldürülen Sabancı suikasti faili Mustafa Duyar'la ilgili çarpıcı iddialarda bulundu.

Mustafa Duyar ile
Kırklareli Cezaevi'nde beraber kaldıklarını belirten gizli tanık "Dilovası" şöyle konuştu:
"Mustafa Duyar bize 'ben çıkacağım' diyordu. Bu Duyar'ın bir yerlerden güvence aldığının göstergesidir. Cezaevinde MİT ve Jandarma ile görüşüyordu. Daha sonra da 'Ben bunu neden yaptım' diye pişmanlık duyarak ağlıyordu. Birçok silahlı terör olayına karıştım. Ben ve benim gibi arkadaşlar pişman olmazdık böyle olaylardan sonra. Çünkü örgüt bizleri bu şekilde yetiştirdi. Duyar ve Alpaslan Arslan gibi kişiler, yönlendirilmiş olduklarından pişmanlık duyarlar. Bu ancak örgüt içine ajan olarak sokulmuş kullanılan insanların psikolojisidir."

Duyar'ın yaşananları gazeteci Can Dündar'a anlatmak istediğini söyleyen Dilovası, bu isteğin dönemin Cezaevi Tevkif Kurulu Başkanı Ali Suat Ertosun tarafından engellendiğini iddia etti.

Aynı dönemde Duyar'ın cezaevinde bir albay ile görüşmesine şahit olduğunu anlatan Dilovası, albayın Duyar'a ayağını denk alması, yoksa kimsenin kendisine sahip çıkmayacağı şeklinde uyarılarda bulunduğunu duyduğunu öne sürdü.
Duyar'ın Afyon'a gönderilmesi Ardından Duyar'ın kendi isteğiyle hücreye konduğunu anlatan Dilovası, "Mustafa Duyar hücredeyken bir suikast girişimi ile karşı karşıya kaldı. Bu saldırıda koğuş arkadaşı Adil Yanık ve gardiyanlar tarafından kurtarıldı. Hatta Yanık o saldırıda gözünü kaybetti. Bu planlı bir hareketti. Sonradan öğrendik ki saldırıyı yapanlar Nuri Ergin'in adamları olan Sami Tokur ve arkadaşlarıymış" şeklinde konuştu. Olay sonrası Duyar'ın nakil için cezaevi yönetimine başvurduğunu dile getiren Dilovası, yönetim tarafından Duyar'ın Afyon Cezaevi'ne gönderileceğini öğrendiklerini söyledi. Afyon Cezaevi'nin o dönemde en tehlikeli cezaevi olduğunu belirten Dilovası, "Biz Mustafa'ya gitmemesi yönünde telkinlerde bulunduk. Kendisi de sonradan vazgeçti. Ancak Duyar Afyon'a gönderdi. Ondan sonra daha önceki saldırıyı gerçekleştiren Sami Tokur ve arkadaşları da aynı cezaevine gönderildi. Bana göre Duyar'ı öldürenler, Tokur ve arkadaşlarını oraya gönderenlerdir" diye konuştu.

Küçük'ü işaret etti Nuri Ergin'in kamuoyun önünde 'Bu devlet bana Mustafa Duyar'ı öldürttü, Veli abiye sorun' sözüne atıfta bulunan Dilovası, "Ergin kardeşler, bas bas bağırarak Küçük'ün yaptırdığını söylemişlerdir. Bunun üzerine araya giren Mahkeme Başkanı Hasan Hüseyin Özese tanık Dilovası'na, "Azmettirme konusunda elinizde somut bir isim var mı?" sorusunu yöneltti. İsim vermesine gerek olmadığını dile getiren gizli tanık Dilovası, "Kimin öldürdüğünün Nurişler tarafından söylendi" diye cevap verdi. Gizli tanığın dinlenmesine ara veren mahkeme heyeti duruşmayı yarına erteledi.