13 Mart 2012 Salı

Kara Kuvvetleri Komutanlığının İcra ettiği ve Planladığı Önemli Faaliyetler.

05 Ocak 2012, Perşembe

Haber :
Kara Kuvvetleri Komutanlığının İcra ettiği ve Planladığı Önemli Faaliyetler.

Açıklama:

1.   Kara Harp Okulu Eğitim ve Öğretim Sistemini geliştirmek, öğretimin Yüksek Öğretim Kurumu ile uyumlu hale getirilmesini sağlamak maksadıyla; 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılından itibaren (altı lisans programı) Endüstri ve Sistem Mühendisliği, Makine Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, İşletme, Kamu Yönetimi, 2013-2014 Eğitim ve Öğretim Yılından itibaren de (iki lisans programı) Bilgisayar Mühendisliği ve Sosyoloji lisans programlarının uygulanması planlanmıştır.

2.   Kara Kuvvetleri Komutanlığınca; astsubayların mesleki gelişimlerini temin etmek, motivasyonlarını artırmak ve astsubaylara daha fazla imkân sağlamak maksadıyla, astsubaylıktan subaylığa geçiş kontenjanının %10’dan %25’e çıkarılmış olup, 2012 yılında 90 astsubayın subaylığa geçirilmesi planlanmıştır. Ayrıca, Astsubay Meslek Yüksek Okullarındaki eğitime katkı sağlamak, bayanların da eğitimden istifade etmelerine imkân sunmak maksadıyla; Kara Harp Okulunda öğrenim gören subay namzeti bayan öğrenciler gibi, Astsubay Meslek Yüksek Okulunda da ilk defa 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılından itibaren bayan öğrencilerin eğitim görmeleri sağlanacaktır.

3.   Uzman erbaşların mesleki motivasyonlarını yükseltmek, kendi yetenek ve becerilerini ön plana çıkarmak ve uzman erbaşlara daha iyi imkânlar sağlamak maksadıyla; % 12 olan kontenjan sınırlaması artırılarak sınavda başarılı olanların % 25’inin uzman erbaşlıktan astsubaylığa geçirilmesi planlanmaktadır. Ayrıca, Kara Kuvvetleri Komutanlığının uzman erbaş ihtiyacını karşılamak maksadıyla; 2012 yılında 6.500 uzman erbaş temini planlanmaktadır.

4.   Lise mezunu uzman erbaşların eğitim seviyesini yükseltmek ve Kara Kuvvetleri Komutanlığının genel personel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak maksadıyla, Anadolu Üniversitesi ile yapılan protokol kapsamında sınavsız olarak, 2011-2012 Eğitim ve Öğretim Yılından itibaren 6.087 uzman erbaşın Açıköğretim Fakültesinde ön lisans eğitimine başlaması sağlanmıştır.

5.   2011 yılında 45 yaşına girmeleri nedeniyle sözleşmeleri sona ererek Kara Kuvvetleri Komutanlığı kadrolarında sivil memur olarak istihdam edilecek olan uzman erbaşların atamaları; ilk defa, Tugay Karargâhları ile Askeri Ceza ve Tutukevi Müdürlüklerindeki İşlem Memuru, Gardiyan ve Şoför gibi kadrolarına yapılmıştır.

6.   Kara Kuvvetleri Komutanlığının kritik görevlerdeki erbaş/er ihtiyacını karşılamak maksadıyla; 2’nci dönem Sözleşmeli Er temini için başvurular 31 Aralık 2011 tarihinde sona ermiştir. 2012 yılı için 10.659 sözleşmeli er kontenjanı açılmış, 13.695 kişi internet üzerinden başvuruda bulunmuştur. İnternet üzerinden başvuranlar 16 Ocak 2012 tarihinde mülakata çağrılacaklardır.

7.   Birliklerin erbaş ve er destekleme oranlarını artırmak maksadıyla, lojman, orduevi, hastane, fabrika, okul vb. kurum ve tesislerin emniyetinin askeri personel yerine özel güvenlik kurumlarınca sağlanması ile ilgili çalışmalara devam edilmektedir.