24 Aralık 2010 Cuma

Bakan Gönül'ün Wikileaks isyanı!

Wikileaks belgelerinde adı 27 kez geçen Savunma Bakanı Gönül, Bana sorting out (SEÇİP AYIKLAMAK)yapılmış, başkaları ayıklanmış' dedi.

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, TBMM Kulisi'nde gazetecilere Wikileaks belgeleri konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

HAS Parti Genel Başkanı Numan Kurtulmuş'un gündeme taşıdığı Maksat Helikopteri tedarikine dönük ihaleyle ilgili Wikileaks'te yer aldığı öne sürülen iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirten Bakan Gönül iddiayı arşiv belgeleri ile yalanladığım hatırlattı.

Kurtulmuş'un iddiaları üzerine ABD Savunma Bakanı Robert Gates ile 06 Şubat 2010 tarihinde MSB karargâhında yaptığı resmi görüşmenin tutanaklarını arşivden çıkardığını anlatan Gönül, "ABD yetkilileriyle baş başa görüşmem söz konusu değil. O zabıtlar ebediyen saklanır. Nitekim, iddiaların asılsız olduğu zabıtlardan ortaya çıktı" dedi.

'ART NİYET GÖRDÜM'
Gönül, "Wikileaks olayında öne çıkarılmanızda bir art niyet veya kasıt mı görüyorsunuz?" sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Art niyet gördüm. Çünkü, neden? Türkiye'yle ilgili yayınlarda, ABD Büyükelçisi yalnız Savunma Bakanı ile mi görüşmüş, hep benim görüşmelerim neşredilmiş. Adeta, benim adım konulmuş ve sorting out yapılmış. (Seçilip ayıklanmış) Amerikan Büyükelçisi hiç mi başka bakanla görüşmemiş? Bir klasörlük dosyada, 27 yerde benim adım var. Şimdi isim zikretmeyelim ama, doğal olarak benden çok, büyükelçiyle görüşmüş bakanlar olması gerekir." "Bunu neye bağlıyorsunuz?" sorusuna, "Yorumu size ait" karşılığını veren Gönül, "Ülke çıkarı yönünde sağlam duruş ortaya koyduğunuz için mi?" sorusuna ise şu karşılığı verdi: "Bilemiyorum. Hatıratımı yazınca bunları değerlendireceğim. Türkiye'de savunma sanayii 8 senede nereden nereye geldi, bir bakın bakalım." Bakan Gönül, her iddia ve habere yanıt vermekten kaçındığını da vurguladı, "İnsanların onurunu kırmamak kaydıyla gazetecilerin, köşe yazarlarının takdir-yorum hakkına saygı duyarım. Bu yüzden her gazeteciye cevap vermeyi doğru bulmuyorum" dedi.