24 Aralık 2010 Cuma

Akım derken... / Fatih Altaylı

Duyduğum en komik açıklamalardan birini yaptı Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül.
Wikileaks belgeleri için “Bana ‘sorting out’ yapmışlar” diyor.
Yani şunu demek istiyor:
“Başkalarının söylediklerini çıkarmışlar. Benim söylediklerimi çıkarmamışlar.”

Çok güldüm.
Benim bundan anladığım şu:

“Evet ben Türkiye aleyhinde, hükümet aleyhinde, Cumhurbaşkanı aleyhinde Amerikalılara konuştum. Ama sadece ben değil. Başkaları da konuştu. Onları çıkarmışlar, temizlemişler. Benimkileri bırakmışlar.”

Bunun satır arasındaki anlamı da bence şu:
“Amerikalılarla konuşan herkes hükümete sallıyor. Cumhurbaşkanı Gül’e sallıyor. Ben onların da salladığını biliyorum. Onların kimler olduğunu da biliyorum. Ama Wikileaks’çiler sadece benim sallamalarımı bırakmışlar. Diğerlerini bırakmamışlar. Bana kurulmuş bir komplo bu.”

Vecdi Bey’in yaptığı bu açıklamaya ne denebileceğinin ilk bölümünü başlıkta yazdım.
Gerisini yazmamayım.
Sonra “Bu da söylenir mi?” diyenler çıkıyor.