30 Aralık 2010 Perşembe

27 Nisan bildirisini televizyondan öğrendik

Deniz Harp Okulu Komutanlığı’nı yürütürken ağustos ayındaki YAŞ’ta tarfi ettirilmeyince istifa eden emekli Tuğamiral Türker Ertürk ilginç iddialarda bulundu

Son olarak 28 Şubat’ı “korkunç bir hata” olarak nitelendirerek gündeme gelen Ertürk, Habertürk TV’de 27 Nisan bildirisini değerlendirdi.

Dönemin Genelkunmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt’ın böyle bir açıklama yapmaya hakkı olmadığını dile getiren Ertürk, “Ben o zaman Karadeniz Bölge Komutanıydım, televizyondan duydum, şaşırdım. Böyle bir açıklama yapmaya hakkı yok komutanımızın. Sonunda ben de Türk Silahlı Kuvvetleri’nin yönetim piramidindeyim. Bana danışılmamış. Bazı arkadaşlarım bana dediler ki ‘Ya Türker, sen kendini çok ciddiye alıyorsun.’ Ben de ‘Ne demek ya? Böyle bir açıklama yapmaya hakkınız yok, ben müdahale ederdim’ dedim.”

Ertürk, o dönem Deniz Kuvvetleri Komutanı olan emekli Oramiral Yener Karahanoğlu’nun da olayı televizyondan öğrendiğini savunarak, “Genelkurmay Başkanımız, ne yazık ki belki ikinci başkanını yanına alarak böyle bir şey veriyor. Bu ordunun kendi içinde tartışmaya yol açmaz mı?” diye konuştu.