5 Ağustos 2011 Cuma

52 eğitim uçağında sürpriz rekabet var

İzmir Çiğli’de temmuzda meydana gelen ve iki pilotun şehit düştüğü T-37/C eğitim uçaklarını envanterden çıkaracak 52 eğitim uçağı alımı için 14 firma bilgi istek dokümanı aldı

Bilgi istek dokümanı alan firmalar arasında İtalyan Alenia Aeronautica, Koreli KAI, Amerikan Cessna ve Brezilyalı Aeromot firmaları ile Türkiye’den Vestel ve Servus firmaları yer alıyor. Bilgi istek dokümanı alan bütün firmaların ihaleye katılması beklenmese de bu kadar firmanın istekli olduğunu beyan etmesinin, eğitim uçağının alımı sırasında büyük bir rekabete yol açacağı değerlendiriliyor.

Edinilen bilgiye göre, temmuzda düşerek 2 pilotun şehit olmasına neden olan T-37/C tipi eğitim uçaklarını envanterden çıkaracak 52 adet eğitim uçağı alımı için 14 firma bilgi istek dokümanı aldı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine dahil olacak uçaklar için ihalenin önümüzdeki yıl açılması bekleniyor. İlk kez bu kadar fazla firmanın bilgi istek dokümanı almasının eğitim uçaklarının ihalesi aşamasında sürpriz bir rekabete yol açacağı değerlendiriliyor.

50 milyon doları aşacak
Edinilen bilgiye göre, Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde başlangıç uçuş eğitimi için kullanılan T-41 ve SF 260 uçaklarının proje kapsamında tedarik edilecek Başlangıç Eğitim Uçakları ile yenilenmesini kapsıyor. Uçakların maliyetinin yaklaşık 50 milyon doları aşması bekleniyor.