28
Şubat döneminde, Rusya'dan tank taşıyıcısı 40 kamyon aldılar. Ruslar,
kamyonları Türkiye sattıktan sonra üretimi durdurdular. O kamyonlar
şimdi hurdaya çıkarıldı..
Rusya’dan Volant marka 40 kamyon alındı. Rusya Türkiye’ye yaptığı
satışın ardından kamyonların üretimine son verdi. Sık sık arızalanan ve
tekeri patlayan kamyonlara lastik ve yedek parça bulunamadı. 21’i
hurdaya çıkarıldı.
28 Şubat post modern darbe sürecinde Rusya’dan alınan “tank taşıyıcısı” Volant kamyonların altından komedi gibi bir skandal çıktı. Dönemin Genelkurmay Başkanı Hüseyin Kıvrıkoğlu ile Milli Savunma Bakanlığı’nın onayları ile Rusya’dan 1998 ve 2000 yıllarında alınan dev tank taşıyıcı Volat marka 40 kamyonun, “lastikleri” üretilmediği için kısa bir süre sonra kullanılamaz hale geldiği öğrenildi. 40 kamyondan 21’i tamamen çürüğe çıkarılırken 19’unun da hurdaya ayrılma işlemleri sürüyor. Rusya’dan kamyon alımının komedi gibi hikayesi şöyle:
Bize sattılar, üretimi bitirdiler28 Şubat post modern darbe sürecinde Rusya’dan alınan “tank taşıyıcısı” Volant kamyonların altından komedi gibi bir skandal çıktı. Dönemin Genelkurmay Başkanı Hüseyin Kıvrıkoğlu ile Milli Savunma Bakanlığı’nın onayları ile Rusya’dan 1998 ve 2000 yıllarında alınan dev tank taşıyıcı Volat marka 40 kamyonun, “lastikleri” üretilmediği için kısa bir süre sonra kullanılamaz hale geldiği öğrenildi. 40 kamyondan 21’i tamamen çürüğe çıkarılırken 19’unun da hurdaya ayrılma işlemleri sürüyor. Rusya’dan kamyon alımının komedi gibi hikayesi şöyle:
28 Şubat post modern darbesinin ardından kurulan 55. Hükümet döneminde,
TEKEL’in elindeki tütünlerle ilgili Rusya ile anlaşma yapıldı. Anlaşma
ile, TEKEL’in tütünlerinin Rusya’ya satılması karşılığında, Rusya’dan
tank taşıyıcısı olarak 40 adet Volat marka kamyon alındı. Alımlar
kademeli olarak gerçekleştirildi. 1998 ve 2000 modellerden oluşan 40
adet kamyonda, 16 ve 18’er lastik bulunuyor ve savunma sanayinde
üretilen en büyük kamyonlar olarak biliniyor.
Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na bağlı birliklere teslim edilen Volat marka kamyonlarda, kısa bir süre sonra sorunlar çıkmaya başladı. En büyük sıkıntı ise lastiklerin patlaması ve bir daha da tamir edilmemesinde yaşandı. Bunun üzerine, Rusya’ya kamyonlar için yeni lastik siparişi verildi. Rusya ise, söz konusu kamyonların artık üretilmediğini, lastiklerin boyutları gönderilirse özel olarak üretilebileceğini Türkiye’ye bildirdi.
Kamyona kepçe lastiği takıldıKara Kuvvetleri Komutanlığı’na bağlı birliklere teslim edilen Volat marka kamyonlarda, kısa bir süre sonra sorunlar çıkmaya başladı. En büyük sıkıntı ise lastiklerin patlaması ve bir daha da tamir edilmemesinde yaşandı. Bunun üzerine, Rusya’ya kamyonlar için yeni lastik siparişi verildi. Rusya ise, söz konusu kamyonların artık üretilmediğini, lastiklerin boyutları gönderilirse özel olarak üretilebileceğini Türkiye’ye bildirdi.
Rusya’ya, lastiklerin ölçüsü alınarak sipariş verildi. Rusya’nın
siparişler üzerine ürettiği lastikler ise, kamyonlara uymadı. TSK da
kamyonlara, dozer gibi iş makinelerinin lastiklerini takarak kullanma
formülünü geliştirdi. Lastikler kamyonlara uymadığı için bu kez,
araçların direksiyon sistemleri ve diğer kısımları bozuldu. Kamyonlar
üretilmediği için, Rusya’dan yedek parçada bulunamadı. Türkiye’ye
yaklaşık 1.5 milyon liraya mal olan 40 dev kamyon kademeli olarak
hurdaya çıkarılmaya başlandı. 21 kamyon çürüğe ayrılarak parçalandı.
Geri kalanları ile ilgili işlemler devam ediyor.