2 Ağustos 2011 Salı

Hıfzı Çubuklu'yu YAKACAK İTİRAF

İnternet Andıcı Planı soruşturmasında hakkında yakalama kararı çıkarılan Yüzbaşı Uslukılıç, planı kendisinin yazdığını, Tuğgeneral Çubuklu'nun son şeklini verdiğini, Dursun Çiçek'in de imza attığını söyledi.

Hükümeti devirmeyi amaçlayan ve Albay Dursun Çiçek'in imzasını taşıyan İrticayla Mücadele Eylem Planı'na son şeklini veren kişinin Genelkurmay Adli Müşaviri Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu olduğu iddia edildi.
Genelkurmay Karargâhında Albay Dursun Çiçek'in müdürlük yaptığı dönemde Bilgi Destek Şubesi bünyesinde çalışan yüzbaşı Murat Uslukılıç, internet andıcı soruşturması kapsamında verdiği savcılık ifadesinde planı kendisinin yazdığını, Adli Müşavir Hıfzı Çubuklu'nun andıç hazırlandıktan sonra son değişiklikleri yaptığını ve Albay Dursun Çiçek'in bu değişikliklerin ardından imza attığını itiraf etti.
ÇİÇEK TALİMAT VERDİ
Sanık Uslukılıç 17 Ağustos 2010 günü Özel Yetkili Cumhuriyet Savcısı'na şu ifadeyi verdi:
"2009 yılı Şubat ayında Yozgat'ta izindeyken acele şubeye çağrıldım. Taraf Gazetesi'nde bir haber çıkmış, siteleri komutanın emri ile kapatmam istendi. Ben de siteleri kapattım. Daha sonra Mart ayının sonuna doğru Dursun Çiçek odama geldi. 'İkinci başkandan olur aldım, yeni internet siteleri için bir andıç hazırlayalım' dedi. Konuyu Cemal albaya ilettim, o da Dursun Çiçek'le görüşüp hazırlamam için emir verdi. Andıç hazırlandıktan sonra önüme geldi, andıca internetle alakalı kanun maddelerini yazdım. Her şube müdürü andıçta kendisini ilgilendiren bölümlere belli şeyler yazdı, ana çatıyı Dursun Çiçek kurdu. İmzalamadan önce Adli Müşavir Hıfzı Çubuklu andıç hazırlandıktan sonra değişiklikler yaptı. İkinci başkana sunup o da komutana arz notu yazdı. Genel Kurmay Başkanı'na Dursun Çiçek arz etti. Bu andıcı ben yazdım, ancak Dursun Çiçek talimat verdi. Daha sonra internet sitelerini kurduk. Dört adet temel internet sitesi vardı. Bir tanesi Koruyucu Haber, diğerlerini hatırlamıyorum." İnternet andıcı davasının sanıklarından Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu ise savcıya andıç ile hükümete yönelik kara propaganda amaçlı kurulduğu belirtilen internet sitelerinin Genelkurmay Başkanlığı'na sorulması gerektiğini söyledi.