18 Haziran 2010 Cuma

'MİLLİ GÜVENLİK DERSİ KALDIRILSIN'

Özgür-Der ve Mazlum-Der üyesi yaklaşık 15 kişi Cağaloğlu'nda bulunan İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplandı. Aralarında kadınlarında bulunduğu grup, "Militarist müfredata hayır", "Irkçı şoven ant kaldırılsın", "Irkla kanla övünmek ilkelliktir" yazılı pankartlar taşıdı. Özgür-Der Genel Başkanı Rıdvan Kaya ve Mazlum-Der İstanbul Şube Başkanı Cihat Gökdemir hazırladıkları dilekçeyi Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'ya göndermek üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvurdular. Çıkışta açıklama yapan Özgür-Der Genel Başkanı Rıdvan Kaya, " Özgür-Der ve Mazlum-Der olarak iki ayrı dilekçeyi bakanlığa iletmek üzere buraya getirmiştik. Müdürlükte bulunan görevliler hazırlanan dilekçenin direkt bakanlığa iletilmesi istedi. Bunun üzerine hazırladığımız dilekçeyi bakanlığa değil de, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne sunduk. Ayrıca bakanlığa hazırladığımız dilekçeyi posta yoluyla ileteceğiz" dedi.

"MİLLİ GÜVENLİK DERSİ'NİN BİRAN ÖNCE KALDIRILMASINI İSTİYORUZ"
Rıdvan Kaya, "Biz yeni eğitim döneminde Türkiye'deki tüm çocukların her sabah askeri nizam içerisinde marş söyleyerek, ant içerek okullarda derslere başlamasını istemiyoruz. Bunu ahlaka, eğitime ve akla aykırı bir uygulama olarak görüyoruz. Ant'ın ve liselerde okutulan Milli Güvenlik Dersi'nin biran önce kaldırılmasını istiyoruz" şeklinde konuştu. Mazlum-Der İstanbul Şube Başkanı Cihat Gökdemir'de öğrencilerin okuduğu Andımız ve liselerde okutulan Milli Güvenlik

Dersi'nin kaldırılmasını istediklerini söyledi. Grup basın açıklamasının ardından olaysız bir şekilde dağıldı.