29 Haziran 2010 Salı

Ateş açılan köylü: 'Dur' ikazı duymadım

Hatay'ın Hassa ilçesinde askerlerin terörist zannederek ateş açması sonucu 2 köylünün öldüğü birinin de yaralandığı olaydan yara almadan kurtulan İbrahim Yalçın, yaşadıklarını anlattı. Yalçın, hâlâ olayın şokunda...

Hatay'ın Hassa ilçesinde güvenlik görevlilerinin terörist zannederek ateş açması sonucu 2 köylünün öldüğü birinin de yaralandığı olaydan yara almadan kurtulan İbrahim Yalçın, olayın şokunu hala atlatamadığını belirterek, ''Dur ikazında bulunulduğunu duymadım. Olayla ilgili suç duyurusunda bulunacağım'' dedi.

Yalçın, Dedemli köyü Şekerin Deresi mevkisinde kekik toplamaya gittiği arkadaşlarının güvenlik güçlerinin açtığı ateş sonucu ölmesinden büyük üzüntü duyduğunu söyledi.

Her yıl sıcak havalarda Çardaklı Yaylası'na gittiğini ve belli dönemlerde evde kullanılması için kekik topladığını ifade eden Yalçın, bu sene arkadaşlarıyla birlikte gittiği kekik toplama işinin acı bir olayla sonuçlandığını kaydetti.

Arkadaşları Mustafa Fil, Ali Dalmış ve Mehmet Sak ile olaydan bir gün önce konuşup anlaşarak Şekerin Deresi mevkisine gittiklerini anlatan Yalçın, şöyle devam etti:

''Daha kekik toplayacağımız alana yeni gelmiştik. Bir anda silah sesleri duydum. Hemen yere yatarak saklandım ve daha sonra kendimi yakında bulunan dere yatağına attım. Uzun süre bulunduğum yerden çıkmadım. Silah sesleri bir türlü kesilmedi. Ben de sürüne sürüne ne yapacağımı bilmeden oradan uzaklaştım. Yanımda bulunan arkadaşlarım ne oldu bir türlü arkama bakamadım. Daha sonra Çardak Yaylası'nda bulunan evime geldim. Ben jandarmayı arayıp haber vermeyi düşünürken ekipler beni aldı. Ama ben hala ne olduğuna anlam veremedim. Güvenlik güçlerinin bize ateş ettiğini jandarmada öğrendim.''

Ateş öncesinde hiç ''dur'' ikazı duymadığını belirten Yalçın, olayla ilgili suç duyurusunda bulunacağını, ölen iki arkadaşı için çok üzgün olduğunu söyledi.

Bu arada, olayda yaralanan ve Mustafa Kemal Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesinde tedavisi devam eden Mehmet Sak'ın sağlık durumunun iyi olduğu, ölen Ali Dalmış ve Mustafa Fil'in ise ikindi namazından sonra toprağa verileceği kaydedildi.

Hassa'nın Dedemli köyü Şekerin Deresi mevkisinde konuşlanan güvenlik görevlileri, terörist sanarak açtıkları ateş sonucu kekik toplayan vatandaşlardan 2 kişi ölmüş, bir kişi de yaralanmıştı.