9 Aralık 2011 Cuma

‘Paşam, Kasımpaşalı’yı çağırın, hesap sorun’

Eski Kara Kuvvetleri Komutanı Yalman ile görüşen Prof. Özdağ, Başbakan Erdoğan’ı kastederek “Komutanım, sen bunu çağır.

‘Paşam, Kasımpaşalı’yı çağırın, hesap sorun’
Aytaç Yalman, KKK, emekli
Balyoz iddianamesinin ek klasörlerinde yer alan ses kayıtlarına göre eski Kara Kuvvetleri

Komutanı Yalman ile görüşen Prof. Özdağ, Başbakan Erdoğan’ı kastederek “Komutanım, sen bunu çağır. Benim oturduğum yere oturt. Yaptıkların şöyle şöyle yanlış de” telkininde bulunuyor

Balyoz soruşturması kapsamında hazırlanan üçüncü iddianamenin delil klasörleri arasında yer alan belgelere göre Prof.Dr. Ümit Özdağ’ın eski paşalarla çok sık bir araya geldiği ortaya çıktı. Klasörlerde yer alan belgelere göre konuşmalarda hükümete karşı neler yapılabileceği tartışılırken Özdağ ’ın komutanlara, “Sizden icazet almaya geldim” dediği iddia edildi. Belgelere göre, Özdağ Genel Başkan Devlet Bahçeli ’yi de yetersiz bulduğunu iddia ediyor. Ek delil klasörlerinde yer alan bir belgede eski Kara Kuvvetleri Komutanı Aytaç Yalman, Ümit Özdağ ve başka bir komutanın konuşmalarının çözümleri yer alıyor. Ümit Özdağ’ın S-2, konuştuğu komutanın ise S-1 olarak yer aldığı belgelerde diyaloglar şöyle geçiyor:

S-2 : Bizim size gelmemizin sebebi, bir toparlanma oldu. Bunu da Allah razı olsun, Tayyip Erdoğan yaptı. Şerden hayır, hayırdan şer olur. Tayyip Erdoğan bir şer bildirdi, bu da safların sıklaşmasına neden oldu. Herkes ne olacak, ne yapacağız diyor.

S-2: 28 Mart’ı bekliyoruz. Yeni bir partiye gideceğiz. Biz zaten geç kaldık. Şu saatte olmaz bu artık. Bu adamlar % 35’mi alacaklar, % 40’mı alacaklar. Önemli değil, devlet vardır bu ülkede. Hükümetler gelip geçicidir bu ülkede. Devletimiz kuvvetledir. Ben bu kadar alabileceklerini de zannetmiyorum.

S-1: Kavgayı yine biz yapacağız yani.

S-2: Beraber yapacağız.

S-1: Bugüne kadar hep biz öndeydik. Hep biz çıktık öne, dikkat edersen. Hep Aytaç Paşa önde.

S-2: Yüzünüze karşı söylüyorum. Siz bir kahramansınız. (30 Ağustos ’ta süresinin dolduğunu) söyleyen komutana Özdağ, “O nasıl uzar, onu uzatalım komutanım. Oy toplayayım, anket yaptırayım, esnafı yürüteyim, pankart asayım. ” teklifinde bulunuyor.

‘Başbakan’ı buraya çağırtalım’

S-2: Bu adam peki ne söylüyor, Kasımpaşalı. Ya komutanım, onu buraya çağırtalım. Tek başınıza. Ne diyecek ? Aytaç Paşa sövdü mü diyecek ?

S-1: Nasıl olsa Ağustos ’ta emekli olacak.

S-2: Komutanım, sen bunu 20 Ağustos ’ta yap. Çağır. Benim oturduğum yere oturt. Yaptıkların şöyle şöyle yanlış de. Diyemez.

S-1: Zaten çok söylüyoruz. O biliyor beni.

S-2: Tek korkusu sizsiniz. Siz de giderseniz, ne olacak. Buraya kimin geleceği belli mi?

MHP ’ye yeni şekil

Konuşmalarda ulusalcı bir cephenin oluşturulması gerektiğini vurgulayan ikili MHP ’ye de yeni bir şekil verilmesi gerektiğini belirtiyor. Konuşma sırasında Özdağ, Yalman’a “Sizden icazet almaya geldim” diyor. Yalman ise MHP, CHP, ANAP, DYP birlikte hareket etmesi durumunda kendisine teklif edilen belediye başkanlığı adaylığını kabul edebileceğini söylüyor.

S-1: Biliyorum. MHP ’ye yeni bir şekil verilirse hiç olmazsa bir siyasi oluşumu var.

S-2: Yüzde 8.5 halk oyu var.

S-1: Yüzde 9 oyu var. Ona güçlü, sağlam insanlardan oluşan bir kadronun oturtulması gerekir. O zaman güçlü olur.

S-2: Bana geçen sefer MHP’yi teklif ettiler. Bana Namık Kemal Zeybekler geldi. Bana bu iş Devlet Bahçeli ile olmuyor. Mart seçimlerini kaybederiz. Sen buraya olur musun? Yok dedim. Şimdi bu tekrar Mart seçimleri ile tekrar gündeme geldi. Eğer MHP Mart seçimlerinden yenik çıkarsa, Bahçeli dayanamaz. Sizden icazet almaya geldim. Ben bu yapıya gireyim mi?

S-1: Kadronuzu kurmanız lazım. Kadro çok önemli. Halkın sevdiği saydığı, güçlü kişilerle. Kafamda bazı isimler de var. Zamanı gelince görüşürüz.

S-2: Bu parti MHP olacak diye düşünüyorum.

S-1: MHP etrafında toparlanabilecek bir parti olabilir. Bu seçim sonunda DYP, ANAP tamamen gider.