25 Ekim 2010 Pazartesi

'İsimleri Genelkurmay bile bilmiyor'

Arif Doğan, VATAN'a JİTEM'i anlattı:

JİTEM’ci Doğan, “JİTEM’cilerin isimlerini Genelkurmay bile bilmez. Şifreli kod adları var. Bu isimler Genelkurmay Arşivi’ndeki 5’inci kısımda tutuluyor. Bu şifreleri normal adam ömür billah uğraşsa çözemez” dedi.

Jandarma Genel Komutanı Eşref Bitlis’in ölümüne ilişkin internete düşen ses kaydının ardından savcıya ifade veren JİTEM Komutanı Arif Doğan, tartışmalara neden olan JİTEM’i VATAN’a anlattı. JİTEM’in bilindiği gibi dağıtılmadını sadece dondurulduğunu belirten Doğan, “On bine yakın sivil JİTEM elemanı yeniden hayata geçirilecekleri günü bekliyor” diye konuştu. İşte Doğan’ın ifadeleriyle JİTEM:

* Jandarma İstihbarat Grup Komutanlığı ile JİTEM’in birbirinden farkı Jandarma grup komutanlığının operasyon unsurlarının ve idareci unsurlarının asker olmasıdır. JİTEM görevlileri asker değildir. Hep sivildir.

* Her ilden 1 eleman seçer ve gerekli doneleri veririz. O da her ilçeden 1 kişiyi seçer. O mahalleden, mahalledeki köyden bir kişiyi seçer. Bu JİTEM’cilerin isimlerini Genelkurmay bile bilmez. Şifreli kod adları var. Bazıları harf şifreli bazıları rakam şifreli. Bu isimler Genelkurmay Arşivi’ndeki 5’inci kısım dediğimiz bölümde tutuluyor. Bu şifreleri normal adam ömür billah uğraşsa çözemez. Bunlar PKK şifresi değil, Arif Doğan şifresi. Şifreleri çözmek için kullanılacak anahtarı da bilen kişi sadece benim.

* Ben Cem Ersever’den 6 yıl daha kıdemliydim. Askerlikte kıdem esastır. Cem’in emrinde mi çalışmışım o zaman? JİTEM’i ben kurdum. Cem Ersever 7 yıl benim emrimde çalıştı. Evladım gibi severdim Cem Ersever’i.

* Mahmut Yıldırım bir kahramandır, bir savaşçıdır, vatanperverdir, milletini, toprağını, bayrağını ve ezan sesini oda sever. Herkes JİTEM içinde kendini keşfeder. Yeşil yaşıyor. Haberleşirken canlı posta kullanıyoruz, öyle haberleşip geliyoruz bir araya.