26 Temmuz 2011 Salı

'Öldürdüğümüz kişi başına para alıyorduk'

Şile Davası'nda sanıklardan itiraflar geldi...


'Öldürdüğümüz kişi başına para alıyorduk'


Ergenekon soruşturmaları kapsamında Şile’de yapılan kazılarda ortaya çıkarılan mühimmatla ilgili olarak 1’i tutuklu 4 sanık hakkında açılan davanın ilk duruşması dün yapıldı. İstanbul 12. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmada, savunmasını yapan tutuklu sanık eski TİKKO itirafçısı Ulaş Özel, Ergenekon terör örgütünü bilmediğini ve üyesi olmadığını söyledi. Özel, 1999’da teslim olduktan sonra JİTEM Elazığ Bölge Komutanlığı’nda görev verildiğini ifade etti.

Ergenekon davası sanığı emekli Albay Arif Doğan’ın JİTEM ile ilgili anlattıklarının ve Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın JİTEM ile ilgili tespitlerinin dikkate alınmasınıisteyen Özel şunları söyledi:
CEZAEVİNDEN OPERASYONA
“Devlet adına birçok operasyona katıldım. Cezaevinden alınıp 3-4 ay boyunca katıldığım operasyonlarda her öldürdüğümüz kişi başına zarflar içinde bize para ödülü verilirdi. İstanbul’da görevliyken de kaçırdığımız adamı Tunceli’ye götürüp ‘operasyonda yakaladık’ diyorduk. Yaptığım bütün işleri devlet adına yaptım. Ben öyle biliyordum. Terör örgütünden ayrılıp devlete teslim oldum. Menfaat için değil vicdanen pişman olduğumu söyledim. Ancak keşke pişman olmasaydım. Pişman olduğuma pişman oldum. Keşke örgütte ölseydim” dedi.
Sanıklardan 1999 yılında Metris isyanı öncesinde İBDA-C mensuplarıyla 18 ay boyunca cezaevinde kaldığını söyleyen Okan İşgör ise istihbaratçıların özellikle kendisinin bu tecrübelerinden faydalanmak için yanına geldiklerini söyledi. İşgör, Veli Küçük’ü iddia edildiği gibi 9 kez arama dığını sadece kandil mesajları attığını söyledi.
PKK itirafçısı Hüseyin Yanç da Ergenekon üyesi olduğu iddialarını reddetti. Üst düzey generallerle görüştüğünü ifade eden Yanç, bunun askeri kurallara uygun olup olmadığını soran mahkeme başkanına, “Bize güveniyorlardı. Biz çok hizmet ettik. Biz hiçbir suça bulaşmadık. Osman Eker paşa beni babam gibidir” diye konuştu.
‘KISKANDI, İFTİRA ATTI’
Tutuksuz sanık polis memuru Yusuf Ethem Akbulut ise Ulaş Özel’in sevgilisiyle ilişki yaşadığı için kendisine iftira attığını ileri sürdü. Ergenekon savcısı Cihan Kansız tarafından hazırlanan iddianamede sanıklar hakkında “Ergenekon terör örgütü üyesi olmak, patlayıcı madde bulundurmak, ateşli silahlar kanununa muhalefet ve resmi evrakta sahtecilik” suçlarından 74 yıla kadar hapis cezaları istendi.