15 Temmuz 2011 Cuma

Kendilerini Feda Ettiler Çünkü...

Çiğli’deki 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’ndan havalanan T-37/C tipi askeri eğitim uçağı Güzelbahçe’de denize düştü. Bir yüzbaşı ve bir teğmen şehit oldu...
İzmir Çiğli’de konuşlu, komutanlığını Balyoz tutuklusu Korgeneral?Ziya Güler’in yaptığı Hava Eğitim?Komutanlığı’na bağlı 2. Ana Jet?Üssü’nden dün sabah saatlerinde rutin eğitim faaliyetini sürdürmek amacıyla kalkan T-37/C sınıfı eğitim uçağı Güzelbahçe’de denize düştü.

Görgü tanıklarının ifadesine göre, uçak İzmir Körfezi’ni katettikten sonra muhtemel teknik bir arıza nedeniyle kalkış yaptığı 10 kilometre mesafedeki Çiğli’ye dönmeye karar verdi. Bu sırada 50 bin kişinin yaşadığı Güzelbahçe üzerinde hızla irtifa kaybetmeye başladı. Pilotlar olası bir facianın önlenmesi için uçağı son anda denize doğru yönlendirdi. T-37/C tipi eğitim uçağı, sahilden 100 metre açıkta denize vurdu. Son ana kadar uçağı yönlendirmeye çalışan pilotlar fırlatma koltuğunu kullanamadı.
Bölgeye hemen arama kurtarma helikopteri sevk edilirken, Deniz Polisi ile Sahil Güvenlik de uçağın düştüğü alana geldi.

Vali ve komutan geldiİzmir Valisi Cahit Kıraç ile Çiğli 2. Ana Jet Üssü’nden Hava Tümgeneral Hasan Küçükakyüz ve Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, askeri eğitim uçağının düştüğü yere gelerek arama çalışmalarını izledi. İzmir Valisi Kıraç, “Çiğli Üssü’ nden kalkan eğitim uçağı, Güzelbahçe sahilinde denize düştü. Şu an için uçağın enkazına ulaşılmış değil. Parçalar var, ancak henüz uçağın enkazına ulaşılamadı.

Sahil güvenlik, deniz polisi ekipleri, dalgıçlar, Balıkçı Barınağı’ ndaki balıkçı tekneleri arama çalışmalarını sürdürüyor. Önceliğimiz enkaza ve pilotlarımıza ulaşmak” dedi.

Genelkurmay duyurduBu arada kaza, Genelkurmay internet sitesinden duyuruldu. Duyuruda, “Çiğli 2’ nci Ana Jet Üs Komutanlığı’ na ait T-37C uçağı 14 Temmuz Perşembe günü saat 11.41 ’de eğitim uçuşu esnasında Urla yakınlarında düşmüştür. Uçakta bulunan öğretmen pilot ve pilot adayı için arama-kurtarma faaliyetleri devam etmektedir” denildi.

Daha sonraki saatlerde ise uçakta şehit düşenlerin Yüzbaşı Hasan Öztürk ve Teğmen Erol Er olduğu açıklandı.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül,?Başbakan?Recep Tayyip?Erdoğan ve CHP?lideri Kemal?Kılıçdaroğlu, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Işık Koşaner’e başsağlığı dileğinde bulundu.

7 saatlik çalışma sonrasında uçağın enkazı ve içinde bulunan pilot öğretmen Yüzbaşı Hasan Öztürk ve pilot adayı Teğmen Erol Er’in cesetleri, yaklaşık 8 metre derinlikten, askeri geminin güvertesine çıkarıldı.

T-37 ile temel jet eğitimini 122. Filo’da bitiren pilot adayı teğmenler, daha sonra T-38 uçakları ile uçuş eğitimlerini tamamlayarak pilot brövesi almaya hak kazanıyor.

T-37/C’lerin sabıkası kabarık1954 Ekim’inde ilk uçuşunu gerçekleştiren T-37/C’ler modernize edilmiş olmalarına karşın 50 yıla yakın hizmette bulundukları gerekçesiyle envanterden çıkarılacağı günü bekliyordu. T-37/C’lerin envantere dahil edilecek Kore malı KT-1’lerin modernizasyon çalışmalarında yaşanan sorunlar nedeniyle T-37/C’ler hizmet etmeye devam ediyordu. İzmir’deki kaza, 50 yıllık eğitim uçaklarının durumunu yeniden gündeme getirdi. Son dört yılda 4 eğitim uçağı düştü. Düşen ilk uçakta 122. Filo’da görevli Pilot Teğmen Barış Çakır, fırlatma koltuğunu kullanamamış ve Uzuntarla Mevkii ’nde şehit düşmüştü.

Mart ayında meydana gelen bu acı kazanın ardından aynı yılın Eylül ayında bu defa İzmir Mordağı’na da bir T-37/C eğitim uçuşu sırasında düştü. Uçakta bulunan yüzbaşı Ahmet Kendir ve Teğmen Ersun Atılgan son anda uçaktan kendilerini fırlatarak kazadan yara almadan kurtulmuştu. Bu yılın başlarında ise yine İzmir ’de eğitim için havalanan bir T-37 Menemen ilçesine bağlı Görece Köyü yakınlarında düştü. Uçakta bulunan iki pilot yaralandı.

Hava Tümgeneral Hasan Küçükakyüz kurtarma çalışmalarını izlerken üzgündü.