16 Eylül 2010 Perşembe

TSK'DAN KAZAKİSTAN'A VE KOMŞU ÜLKELERE TERÖRİZMLE MÜCADELE EĞİTİMİ

Genelkurmay Başkanlığı, Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi Komutanlığı'nın Kazakistan'da "Terörizmle Mücadelede İş Birliğinin Geliştirilmesi" konulu eğitim vereceğini bildirdi.

Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi Komutanlığı Kazakistan'da "Terörizmle Mücadelede İş Birliğinin Geliştirilmesi" konulu eğitim verecek. Eğitim çalışmalarına Türkiye'nin komşusu diğer ülkelerde devam edilecek.

Genelkurmay Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan Bilgi Notu'na göre Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi(TMMM) eğitim ve öğretim faaliyetleri kapsamında NATO Bilim Yoluyla Güvenlik Programı çerçevesinde, seçilen çevre ülkelerde Mobil Eğitim Timi aracılığıyla yerinde eğitim veriyor. Bu kapsamda 27 Eylül-01 Ekim 2010 tarihleri arasında Astana/Kazakistan'da "Terörizmle Mücadelede İş Birliğinin Geliştirilmesi" konulu eğitim verilecek. Faaliyet TMMM Komutanlığı'nca icra edilecek olan dokuzuncu mobil eğitim timi faaliyeti olacak. Benzer çalışmaların önümüzdeki dönemde diğer çevre ülkelerde de icra edileceği belirtildi.

Beş gün sürecek eğitimin amacı; "Terörizm tehdidinin farklı boyutlarıyla analiz edilmesi ve terörizmle mücadele stratejilerinin ve iş birliğinin detaylı bir şekilde incelenerek örneklerle açıklanması" şeklinde özetlendi. Eğitime; Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Kırgızistan'dan toplam kırk kursiyer katılacak. Eğitim faaliyeti Türk Silahlı Kuvvetleri'nden beş akademisyen, iki uzman ve dört askerî personel olmak üzere toplam on bir öğretmen (altısı diğer ülkelerden) tarafından verilecek.

Bilgi Notu'nda, Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi (TMMM) Komutanlığı'nın 28 Haziran 2005 tarihinde resmen açıldığı ve NATO Konseyi'nin 14 Ağustos 2006 tarihli kararıyla akredite edildiği de belirtildi. TMMM Komutanlığı'nın stratejik ve operasyonel seviyede terörizmle mücadele eğitimi ve öğretimi veren ve konsept deneme faaliyetlerine katkıda bulunan NATO'nun yegâne terörizmle mücadele merkezi olduğu kaydedildi.