14 Eylül 2010 Salı

Kışladaki Patlama Hakkında Şok İddia

Van'da Mustafa Muğlalı Kışlası'nın bulunduğu bölgede meydana gelen patlamadan yaralı olarak kurtulan 12 yaşındaki çocuk, olaydan önce bir askerin patlamada ölen Oğuzcan Akyürek'in eline bir koli verdiğini söyledi. Şok ifadeye göre, asker koşar adımlarla uzaklaşırken şüphelenen Oğuzcan'ın paketi yere attığı, bu sırada patlamanın meydana geldiği belirtildi. Patlamanın ardından yapılan açıklamada ise olayın çocukların bulduğu bir cismin patlamasıyla meydana geldiği açıklanmıştı.

Mustafa Muğlalı Kışlası'nın bulunduğu bölgede, Oğuzcan Akyürek'in ölümü ve beş çocuğun yaralanmasıyla sonuçlanan patlamaya ilişkin şok bir ifade ortaya çıktı. Patlamadan yaralı kurtulan 12 yaşındaki Yunus Yaman'ın patlamadan sonra avukatı Faruk Çağlar ve ilköğretim okulunda psikolojik danışman ve rehber öğretmen olarak görev yapan Nilüfer Akbaş eşliğinde savcılığa verdiği ifadede, bir askerin elinde koli şeklinde paketi olayda ölen Oğuzcan Akyürek'e verdiğini söyledi. Şok ifadede Yaman, askerin hızla kendilerinden uzaklaştığını, şüphelenen Oğuzcan'ın paketi yere attığını ifade etti. Yaman, bu sırada patlama olduğunu kaydetti.

25 Mayıs 2010 tarihinde yaşanan patlamanın ardından, "Çocuklar buldukları mühimmatla oynarken patlama oldu" açıklaması yapılmıştı. 12 yaşındaki Yunus Yaman tedavisinin bitmesinin ardından patlamaya ilişkin soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Muhammet Ali Kaşıkçı'ya ifade verdi.

Olay günü patlamada yaralanan arkadaşlarıyla top oynadığını ifade eden Yunus Yaman, "Tabur içerisinden bir asker bize doğru yanaştı. Oğuzcan ile konuşmaya başladı. Ben uzakta olduğumdan konuşmaları duymadım. Ancak askerin elinde koli şeklinde bir paket olduğunu gördüm. Askerin koliyi Oğuzcan'a verdiğini gördüm. Asker koşar adımlarla uzaklaştı sonra. Oğuzcan şüphelenip paketi biraz uzağa attığında patladı. Ben de ayağımdan yaralandım. Gördüğüm askerin elinde veya üzerinde tüfek veya tabanca görmedim. Aynı alanda daha önce de oyun oynadığımız için askerlerin bizimle konuştuğu oluyordu. Zaman zaman arkadaşlarımıza sigara aldırdıkları da oluyordu. Ancak daha önce bana veya arkadaşlarıma koli veya benzeri bir şey verdiklerini hatırlamıyorum. Olay günü gelen asker yüzünü şapkasıyla kapattığı için yüzünü hatırlamıyorum. Asker, arkadaşıma koliyi verdikten sonra koşarak uzaklaştı. Yakındaki kulübeye girdiğini ben gördüm. Daha doğrusu asker, koliyi bize verdikten sonra koşarak kulübeye girdi. Oğuzcan, koliyi ondan sonra attı." diye ifade verdi.

25 Mayıs 2010 tarihinde Van'ın Özalp ilçesinde bulunan Orgeneral Mustafa Muğlalı Kışlası'nın arka tarafında bulunan 2. Hudut Tabur Komutanlığı'na ait atış poligonlarını çevreleyen tel örgülerin yanında patlama meydana gelmişti. Olayda Nurullah Erçiçek (10), Seyfullah Erçiçek (12), Yunus Yaman (12), Doğukan Meşe (13), Rıdvan Coşan (12) yaralanmıştı. Patlamada ağır yaralanan Oğuzcan Akyürek (13) ise tedavi gördüğü Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi'nde hayatını kaybetmişti. Basında da geniş yer alan olay sonrasında çocukların bulduğu bir cismin patladığı açıklaması yapılmıştı. Olayın ardından konuşan ilçe belediye başkanı, görgü tanığının "bir askerin çocuklara doğru yaklaştığını, patlama sonrası ise kaçtığını" anlattığını belirtmişti.