1 Ağustos 2013 Perşembe

Balyoz'da fıkralar havada uçuştu

Karadenizli hakim ve avukat atıştı

Yargıtay 9. Ceza Dairesi tarafından görülen Balyoz davasının temyiz duruşmasının dünkü bölümüne Mahkeme Başkanı Ekrem Ertuğrul ile sanık avukatı Muammer Küçük arasındaki fıkralı diyalog damgasını vurdu.

Avukat Küçük, savunmasında Silivri’deki olumsuzlukları dile getirirken, adil yargılanma ilkesinin çiğnendiğini ileri sürdü.
Avukat Küçük, savunmasında tekrara düşüp savunmasını uzatınca Mahkeme Başkanı Ertuğrul, genel konulara değinmeden müvekkilleri ile ilgili savunma yapmasını istedi. Küçük, “Konuşmamdan anlamışsınızdır, Karadenizliyim. Size bir Karadeniz fıkrasıyla cevap vermek istiyorum.” dedi. Adından şu fıkrayı anlattı: “Temel, Dursun’a ‘100 metreyi 5 saniyede koşayirum’ demiş. Dursun, ‘Olur mi öyle şey koşamazsın; o dünya rekoru olur, nasıl koşacaksın’ cevabı vermiş. Temel, ‘Ben kestirmeden cideyirum’ demiş. Ben de savunmamı kestirmeden yapmak istiyorum ama olmuyor.” Bunun ardından Ertuğrul da Küçük’e fıkra ile cevap verdi: “Temel, Güneş’e gitmeye karar vermiş. Dursun demiş ki ula Temel nasıl olacak o iş? Güneş sıcaktır, yakar. Sen gidemezsin. Temel, ‘Onu da hesaba kattık herhalde. Akşam serinliğinde gideceğiz’ demiş.” Ertuğrul, fıkranın ardından da, “Fıkrada olduğu gibi siz her zaman bir çözüm yolu bulursunuz. Savunmanızı kısaltacağınıza inanıyorum.” uyarısında bulundu. Bunun üzerine avukatın, “Temel’e sormuşlar, avukatın iyisini nasıl anlarsın diye. ‘Az konuşanını seçerim’ demiş. Hiç konuşmazsa ne yaparsın demişler. ‘O kadar iyisine daha rastlamadım’ demiş.” sözleri salonda gülüşmelere yol açtı.