20 Nisan 2012 Cuma

Bir, tak diye emreder, Özkasnak şak diye yapardı... / Mehmet Ali Birand

Çevik Bir'in savcıya verdiği ifadelerden alıntılar gazetelere düşüyor. Bunların ne kadar doğru  ne kadarı abartılı bilemiyorum, ancak dün okuduklarım ağzımı açık bıraktı.
Bir, özetle şunları söylemiş: "...Birand ile Fransızların bir piyano resitali davetinin  arasında karşılaştık. Bana Andıç'ı sordu, böyle bir belge yayınlanmış, ancak ben hiç önemsemiyorum, hiçte büyütmüyorum dedi. Ben de kendine böyle bir belgeden haberim olmadığını söyledim. Birand sonradan bu evrakı basında çok kullandı ve 28 Şubat ile ilgilendirdi. Oysa kasıt yoktu. Bunu istismar ettiler. Terör olayları artmıştı, gazeteciler de gidip Kandil'de söyleşiler yapıp gazetelerine manşet çekiyorlardı ..."
Buna koskocaman bir  el insaf demem gerekiyor.
Çevik Bir nasıl unutabilir?
Sabah Gazetesi patronu Bilgin ve Genel Yayın yönetmeni Mutlu görevime son verip atmışlar... Erol Özkasnak o dönemde Show TV sahibi Erol Aksoy'a defalarca telefon edip "Komutan bu adamı sizin ekranlarınızda görmek istemiyor..." diye açıkça uyarmış (İsteyen bunu Aksoy'a sorabilir), sonunda Aksoy zorunlu olarak programı askıya almış ve ben Çevik Bir'e " Hiç önemli değil , ben bunu büyütmüyorum zaten..." demişim (!)
Olacak iş mi ?
Ne piyano resitalinde karşılaştım, ne de aramızda böyle bir konuşma geçti .
Tam aksine, İstanbul'da Çırağan Sarayında düzenlenen bir NATO seminerinde, hem de tuvalette karşılaştık ve benim tek sorum: "Paşam ne istiyorsunuz bizden? " oldu. Onun yanıtı da sadece "Hiiç.."  idi .
Çevik Paşa bence, asıl bunları  Özkasnak'a sormalı . Zira Genelkurmay Genel Sekreteri o dönemde 1 inci Başkan  İsmail Hakkı Karadayı ve 2 inci Başkan Bir'in adeta tetikçisiydi. Emirleri mi yerine getiriyor, yoksa üstüne eklemeler de yapıyormuydu bilemiyorum.
Beni cezalandırmak istemelerinin temelinde, Kürt Sorununda resmi Asker ideolojisine karşı çıkmam ve  Fetullah Gülen hareketine ve okullarına yapılanları eleştirmemdi. Bunu da bana Güven Erkaya çok açıkça söylemiş, Batı Çalışma Gurubundaki dosyamın kabarık olduğunu da saklamamıştı.
Özetleyelim isterseniz...
Bildiğim, Karadayı veya Bir, TAK DİYE EMREDER, Özkasnak da ŞAK DİYE YAPARDI...