20 Haziran 2011 Pazartesi

TUTUKLU SANIK EMEKLİ KORGENERAL METİN YAVUZ YALÇIN SAVUNMA YAPTI

         ''Balyoz Planı'' davasının tutuklu sanığı 
 emekli Korgeneral Metin Yavuz Yalçın, mahkemede yaptığı savunmada, ''Deniz 
 Kuvvetlerinin, Kara Kuvvetlerinin en güzide subayları burada, oyun devam ediyor. 
 Ortada çok büyük gizli servis oyunu var'' dedi.
         İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmada Mahkeme Heyeti Başkanı 
 Ömer Diken, savunmasına başlamadan önce Yalçın'a, yasal haklarını hatırlattı. 
 Yalçın da, işitme kaybının olduğunu belirterek söylenenleri duyamayabileceğini 
 söyledi.
         Yalçın, 22 Şubat 2010 tarihinde kapısının polis tarafından çalındığını 
 belirterek, ''Yaklaşık 10 polis vardı. 63 yaşındayım. Perşembe günü 64 yaşına 
 gireceğim. Biraz daha adam getirseydiniz deyince utandı, diğerlerini gönderdi'' 
 dedi.
         Gözaltına alınınca etraftakilerin ''Camileri bombalayacak paşa gidiyor'' 
 dediğini ifade eden Yalçın, ''Beni de davetiyeyle çağırsalardı, ben de giderdim. 
 3 gün emniyette kanepenin üzerinde tutuldum. Ama bir çoğu davetiyeyle gitti. 
 Neden ben farklı alındım?'' diye konuştu.
         Savcı Ali Haydar ile karşılıklı sigara ve çay içtiklerini, savcının 
 kendisine sorular sorduğunu anlatan Yalçın, ''Balyoz'', ''Suga'' gibi dava konusu 
 planları gazetelerden okuduğunu söyledi.
         -''NEREDE SESİM, İMZAM VARSA HEPSİNİN ARKASINDAYIM''-
        

        ''Benim adım Metin Yavuz Yalçın. Balyoz varsa söylerim'' diyen Yalçın, 
 ''Seminerde yapılan bütün icraatları, nerede sesim, imzam varsa hepsinin 
 arkasındayım. Hiçbirinden kaçmam. Ortada illegal hiç bir şey yok. Acı olan nedir 
 biliyor musunuz? Tutuklandığımı şuradaki çocuk elindeki teksir kağıttan söyledi. 
 Ali Efendi Peksak söylemedi'' dedi.
         Cezaevine girdikten 40 gün sonra tahliye edildiğini anlatan Yalçın, 
 Temmuz ayında da 102 kişi hakkında yakalama kararının çıkarıldığını anımsatarak, 
 şunları kaydetti:
         ''Şimdi niye çıkarıldığını çok daha iyi anlıyorum. Türk milletinin 
 göğsüne hançer saplandı. Hançerin ucunda Türk Silahlı Kuvvetleri duruyor. Mahkeme 
 olarak bilerek ya da bilmeyerek hançerin ucundan tutuyorsunuz. Deniz 
 Kuvvetlerinin, Kara Kuvvetlerinin en güzide subayları burada. Oyun devam ediyor. 
 Sizler, bizler, çocuklarımız, torunlarımız güzel günler göremeyecek. Ordumuz 
 mahvolursa torunlarımız rahat yaşayamaz. Ortada çok büyük gizli servis oyunu var. 
 Cemaatler, tarikatlar meselesi değil bu.''
         Dosyada bulunan bilirkişi raporlarıyla iddiaların çöktüğünü, belgelerin 
 sahteliğinin ispatlandığını savunan Yalçın, buna rağmen 130 gündür tutuklu 
 olduklarını dile getirdi.
         ''İçim kan ağlıyor. En sevdiğim silah arkadaşlarım sahtekarlıkla 
 tutuklanıyor'' diyen Yalçın, ''Donanma Komutanına sesleniyorum. Zatıali Deniz 
 Kuvvetleri Komutanı olacak. Bunu oraya gömeni hala bulamadı. Ayıptır. Gömeni 
 bulamadığı için ben ve silah arkadaşlarım 130 gündür içerideyiz'' şeklinde 
 konuştu.
         Yapılanın bir legal seminer olduğunu, darbenin sağda solda konuşmayla 
 yapılamayacağını dile getiren Yalçın, 45 yıl askeri üniforma giydiğini, binlerce 
 seminere katıldığını, TSK'nın en güzide mekanlarında görev yaptığını söyledi.
         ''Böyle saçmalık görmedim. Böyle bir şey olsa 2003 Ağustos'ta ben 
 Genelkurmay Harekat Başkanlığı yaptım. Haberim olurdu'' diyen Yalçın, Türkiye'nin 
 o dönemde savaşın eşiğinde olduğunu belirterek, ''Çetin Doğan da darbe planı 
 yapıyor. Böyle bir ortamda darbe planlamak... Kazlar güler buna. Bu belgeleri 
 2007'de oturup yazmışlar'' dedi.
         Cezaevindeki durumundan da söz eden Yalçın, ''Nohut, kuru fasulye, bulgur 
 pilavı. Ye Allah ye. İçim kanıyor. Kanadı da zaten. 10 gün hastanede yattım'' 
 diye konuştu.
         Hiçbir suçu kabul etmediğini söyleyen Yalçın, tahliyesini istedi. 
 Yalçın'ın avukatının savunmasının ardından çapraz sorgusunun yapıldığı duruşmaya 
 öğlen arası verildi.