Geçen aralık ayında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Genelkurmay Başkanı Işık Koşaner'in de katıldığı Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısında kararı alınan ve 2023'e yetiştirilmesi hedeflenen savaş uçağı için harekete geçildi. Şu anda fizibilite çalışmaları yapılıyor. İlk Türk savaş uçağının kaç liraya mal olacağı, hangi sistemlerin kullanılacağı, pazardaki fırsatlar ve tehditler gibi konular üzerinde duruluyor.
Öte yandan Ankara'da konuşlanması planlanan savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi için de çalışmalara hız verildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nda iki kritik toplantı gerçekleştirildi. Önümüzdeki günlerde bu yapılanmanın ayrıntıları da belirlenecek. Sanayicilerin üretim yapacağı savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi, Türk savaş uçağının üretiminde de önemli rol oynayacak.
Türk Hava Kuvvetleri, şu anda F-4 ve F-16 savaş uçaklarını envanterinde bulunduruyor. Bu uçakların yerini ise önümüzdeki yıllarda yine ABD'de üretilen F-35'ler alacak. Türkiye, 14 milyar dolar karşılığında 100 F-35 almayı planlıyor. Fakat Pentagon'un açık bir dille bu uçağa ait kaynak kodlarını vermeyeceğini açıklaması Ankara'yı kaygılandırıyor. İşte böyle bir süreçte Türkiye, kendi savaş uçağını yapmak için kolları sıvadı. İlk etapta 'kavramsal tasarım' için 20 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldı. Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nde (TUSAŞ) çalışmalar devam ediyor. Başbakan Erdoğan'ın da seçim kampanyasında ilk Türk savaş uçağını kullanması, süreci hızlandırdı. Fizibilite çalışmalarının tamamlanmasının ardından çizimlere ve matematiksel hesaplara geçilecek. İşbirliği yapılabilecek ülkeler araştırılacak. Diğer yandan Ankara'nın Kazan ilçesinde kurulmasına karar verilen ve yer olarak seçilen TUSAŞ yakınlarındaki bir bölgede karar kılınan savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi için 3 milyon metrekarelik bir arsa ayrıldı. Bu sektörde iş yapan tüm sanayiciler bu bölgede toplanacak. Kritik projelere parça üretecekler. İlk Türk savaş uçağının yapımında da bu merkez önemli bir görev yerine getirecek.
Endonezya'da tarihî toplantı
D-8 Ülkeleri Sivil Havacılık Çalışma Grubu, 'Havacılık ve Uzay Sanayi' ile 'Havaalanı Yapım ve İşletimi' konularında işbirliği için kolları sıvadı. Toplantı, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan yerli uçak üretiminin yanında, uçak bakımı, eğitim ve havaalanı yapım ve işletimi konularında bölgedeki etkinliğini artırması ve ülke ekonomisine sağlanacak katkı açısından önem taşıyor. Sivil Havacılıkta Bölgesel İşbirliği Projesi kapsamında oluşturulan ve başkanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi tarafından gerçekleştirilen Endonezya'daki toplantıya, Bangladeş, Endonezya, İran, Malezya, Mısır, Nijerya ve Pakistan'dan yetkililer katıldı.
Öte yandan Ankara'da konuşlanması planlanan savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi için de çalışmalara hız verildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nda iki kritik toplantı gerçekleştirildi. Önümüzdeki günlerde bu yapılanmanın ayrıntıları da belirlenecek. Sanayicilerin üretim yapacağı savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi, Türk savaş uçağının üretiminde de önemli rol oynayacak.
Türk Hava Kuvvetleri, şu anda F-4 ve F-16 savaş uçaklarını envanterinde bulunduruyor. Bu uçakların yerini ise önümüzdeki yıllarda yine ABD'de üretilen F-35'ler alacak. Türkiye, 14 milyar dolar karşılığında 100 F-35 almayı planlıyor. Fakat Pentagon'un açık bir dille bu uçağa ait kaynak kodlarını vermeyeceğini açıklaması Ankara'yı kaygılandırıyor. İşte böyle bir süreçte Türkiye, kendi savaş uçağını yapmak için kolları sıvadı. İlk etapta 'kavramsal tasarım' için 20 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldı. Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nde (TUSAŞ) çalışmalar devam ediyor. Başbakan Erdoğan'ın da seçim kampanyasında ilk Türk savaş uçağını kullanması, süreci hızlandırdı. Fizibilite çalışmalarının tamamlanmasının ardından çizimlere ve matematiksel hesaplara geçilecek. İşbirliği yapılabilecek ülkeler araştırılacak. Diğer yandan Ankara'nın Kazan ilçesinde kurulmasına karar verilen ve yer olarak seçilen TUSAŞ yakınlarındaki bir bölgede karar kılınan savunma sanayii ve havacılık kümelenmesi için 3 milyon metrekarelik bir arsa ayrıldı. Bu sektörde iş yapan tüm sanayiciler bu bölgede toplanacak. Kritik projelere parça üretecekler. İlk Türk savaş uçağının yapımında da bu merkez önemli bir görev yerine getirecek.
Endonezya'da tarihî toplantı
D-8 Ülkeleri Sivil Havacılık Çalışma Grubu, 'Havacılık ve Uzay Sanayi' ile 'Havaalanı Yapım ve İşletimi' konularında işbirliği için kolları sıvadı. Toplantı, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan yerli uçak üretiminin yanında, uçak bakımı, eğitim ve havaalanı yapım ve işletimi konularında bölgedeki etkinliğini artırması ve ülke ekonomisine sağlanacak katkı açısından önem taşıyor. Sivil Havacılıkta Bölgesel İşbirliği Projesi kapsamında oluşturulan ve başkanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi tarafından gerçekleştirilen Endonezya'daki toplantıya, Bangladeş, Endonezya, İran, Malezya, Mısır, Nijerya ve Pakistan'dan yetkililer katıldı.