21 Haziran 2011 Salı

Arnavut Öğrencinin Şiiri Valiyi Ağlattı

Türkçe Olimpiyatlarına katılan dünya çocukları, Kayseri Valisi Mevlüt Bilici'yi ziyaret etti.
Türkçe Olimpiyatları Kayseri etkinliğine katılmak üzere şehre gelen Türkçe konuşan dünya çocukları, Kayseri Valisi Mevlüt Bilici'yi ziyaret etti. Ziyarette, Arnavutluk'taki Turgut Özel Türk Okulu'nda öğrenim gören Xhorda Kaligi 'Mustafa Kemal'in Kağnısı' adlı şiiri okudu. Azerbaycanlı öğrenci Sebuhi Abdullazade 'Dağlar Dağlar' şarkısını söyledi. Çocukların söylediği şarkı ve okuduğu şiir karşısında duygulanan Vali Mevlüt Bilici, gözyaşlarını tutamadı. Çocukları coşkuyla alkışlayan vali, gözyaşlarını peçeteye sildi.

Kayseri Valisi Mevlüt Bilici, 5 farklı ülkeden gelen ve Türk okullarında eğitim gören çocukları makamında ağırladı. Çocuklarla Türkçe konuşan Vali Bilici, bugünler için emeği geçen herkese teşekkür etti. Bilici, eğitim alan bu çocukların geleceğimiz olduğunu ifade ederek, "Bu güzel insanlarla birlikte daha güzel bir dünya oluşturacağız. Bunu şimdiden görebiliyoruz. Onun için bu çocuklarımız hem bizim için hem dünya için önemlidir. Bu çocuklarımızın iyi eğitim aldıklarını düşünüyorum. Bu bakımdan hem kendi adıma nem ülkem adına mutlu olduğumu söyleyebilirim. Öğretmenlerine teşekkür ediyorum. Önemli bir görev. İnsanlık adına önemli bir çalışma olduğunu düşünüyorum. " dedi.

Daha sonra Arnavutluk Turgut Özal Türk Okulu öğrencisi Xhorda Kaligi 'Mustafa Kemal'in Kağnısı' adlı şiiri okudu. Azerbaycanlı öğrenci Sebuhi Abdullazade, Barış Manço'nun 'Dağlar Dağlar' isimli şarkısını seslendirdi. Vali Bilici, şiir sonrasında gözyaşlarını tutamadı. Peçete ile gözyaşlarını silen Vali Bilici, çocukları alkışladı. Daha sonra da çocuklara günün anısına ödül vererek hatıra fotoğrafı çektirdi.

Bu sırada Vali Bilici'yi ziyaret gelen Kayseri Garnizon Komutanı Tümgeneral Ali Demiral, çocuklarla kapıda karşılaştı. Çocukların ellerini sıkarak 'merhaba' diyen Demiral, kısa bir süre sohbet etti. Vali Bilici, Arnavut öğrencinin Mustafa Kemal'in Kağnısı adlı şiiri okuduğunu hatırlatarak, "Komutanımızın da dinlenmesini isterdim. Kaçırdınız. " dedi. Demiral'da Vali Bilici'ye "Neyse daha zamanımız var olimpiyatlarda dinleriz" diye cevap verdi.