Türk Hava Kuvvetleri Solo Türk Takımı pilotlarının gösterisi sırasında yaşadıkları izleyenleri bile heyecanlandırıyor. Gösteriler sırasında 9 G kuvvetine maruz kalan pilotun yüzüne dolan kan izleyenlerin nefesini tutmasına neden oluyor. Solo Türk takımındaki pilotların ne kadar riskli bir iş yaptıklarını gösteren görüntüler, izleyenleri heyecanlandırıyor. 9 G'lik bir baskıya maruz kalan pilotun hayatta kalmak için yaptığı hareketler dikkat çekiyor.
Türkiye Hava Gösterisi'ne katılmak üzere İzmir'e gelen Türk Hava Kuvvetleri Solo Türk ekibi 2'nci Ana Jet Üssü'nde gerçekleştirdikleri gösteri ile izleyenleri heyecanlandırdı. Son derece tehlikeli görünen hareketleri adeta oyun oynarcasına gerçekleştiren pilotlar, İzmir semalarındaki uçak motoru gürültüsünü insanların yüreğinde hissettirdi.
Gösteri sonrası soruları yanıtlayan Solo Türk Takımı pilotu Binbaşı Murat Keleş, sanki kısa bir süre önce tehlikeli gösteriyi yapan kendisi değilmiş gibi rahat tavırlarıyla dikkat çekti. Soruları samimi cevaplar veren Binbaşı Murat Keleş, "Gösterimizin asıl amacı hem uçağın perfomansını göstermek, hem de Türk pilotlarının perfomansını göstermek. Aynı zamanda hava kuvvetlerimizin gücünü göstermek. Gösteri esnasında uçağın limitleri olan artı 9 G ile eksi 3 G arasında değişiyor. Biz de bu limitlerin içersinde kalacak şekilde artı 9 G eksi 3 G çekecek şeklinde hareketlerimizi icra ediyoruz. Tabi poztif G esnasında son derece zor bir iş yapıyoruz. Örneğin ben 90 kiloyum yaklaşık 9 G çektiğimiz zaman yaklaşık 800 kiloluk bir ağırlık hissediyoruz üzerimizde. Bütün vücut olarak bütün uçak olarak bunu hissediyoruz. Buna karşı kanın beyinde toplanmasını yada kanın beyinden aşağı süzülmesini engelleyecek çeşitli hareketler yapıyoruz" dedi.
G KUVVETİ NEDİR?
Kısaca G kuvveti denilen terim tam adı Gravity Kuvveti. Havacılıkla bütünleşmiş bir terim olsa da aslında fiziksel bir ifade olan G kuvveti, hıza ve manevraya dayalı hemen her harekette geçerli bir durum. G (Gravity) kuvveti basit anlatımla merkezkaç kuvvetinden oluşan etki olarak tanımlanıyor. Merkezden hareketle daire çizmeye başlayan nesne dönüş çapı oranında G kuvvetine maruz kalır. Günlük hayattan örnek vermek gerekirse çaycının tepsiyi hızlı bir şekilde çevirmesiyle bardakların hiç kaymadığını hatta çayların bile dökülmediği görülür. İşte bunu sağlayan G kuvvetidir. Bu hareket esnasında bardaklar tepsiye adeta yapışır. Havacılıkta ise pilot hem eksi hem de artı G Kuvvetine maruz kalır. Bu durumda pilotları giydikleri özel kıyfetler ölümcül risklerden korur. Ayrıca pilotlar G Kuvvetine maruz kaldıklarında çeşitli nefes alma taktikleri uygulayarak maruz kaldıkları G kuvvetinin zararından korunur.
Türkiye Hava Gösterisi'ne katılmak üzere İzmir'e gelen Türk Hava Kuvvetleri Solo Türk ekibi 2'nci Ana Jet Üssü'nde gerçekleştirdikleri gösteri ile izleyenleri heyecanlandırdı. Son derece tehlikeli görünen hareketleri adeta oyun oynarcasına gerçekleştiren pilotlar, İzmir semalarındaki uçak motoru gürültüsünü insanların yüreğinde hissettirdi.
Gösteri sonrası soruları yanıtlayan Solo Türk Takımı pilotu Binbaşı Murat Keleş, sanki kısa bir süre önce tehlikeli gösteriyi yapan kendisi değilmiş gibi rahat tavırlarıyla dikkat çekti. Soruları samimi cevaplar veren Binbaşı Murat Keleş, "Gösterimizin asıl amacı hem uçağın perfomansını göstermek, hem de Türk pilotlarının perfomansını göstermek. Aynı zamanda hava kuvvetlerimizin gücünü göstermek. Gösteri esnasında uçağın limitleri olan artı 9 G ile eksi 3 G arasında değişiyor. Biz de bu limitlerin içersinde kalacak şekilde artı 9 G eksi 3 G çekecek şeklinde hareketlerimizi icra ediyoruz. Tabi poztif G esnasında son derece zor bir iş yapıyoruz. Örneğin ben 90 kiloyum yaklaşık 9 G çektiğimiz zaman yaklaşık 800 kiloluk bir ağırlık hissediyoruz üzerimizde. Bütün vücut olarak bütün uçak olarak bunu hissediyoruz. Buna karşı kanın beyinde toplanmasını yada kanın beyinden aşağı süzülmesini engelleyecek çeşitli hareketler yapıyoruz" dedi.
G KUVVETİ NEDİR?
Kısaca G kuvveti denilen terim tam adı Gravity Kuvveti. Havacılıkla bütünleşmiş bir terim olsa da aslında fiziksel bir ifade olan G kuvveti, hıza ve manevraya dayalı hemen her harekette geçerli bir durum. G (Gravity) kuvveti basit anlatımla merkezkaç kuvvetinden oluşan etki olarak tanımlanıyor. Merkezden hareketle daire çizmeye başlayan nesne dönüş çapı oranında G kuvvetine maruz kalır. Günlük hayattan örnek vermek gerekirse çaycının tepsiyi hızlı bir şekilde çevirmesiyle bardakların hiç kaymadığını hatta çayların bile dökülmediği görülür. İşte bunu sağlayan G kuvvetidir. Bu hareket esnasında bardaklar tepsiye adeta yapışır. Havacılıkta ise pilot hem eksi hem de artı G Kuvvetine maruz kalır. Bu durumda pilotları giydikleri özel kıyfetler ölümcül risklerden korur. Ayrıca pilotlar G Kuvvetine maruz kaldıklarında çeşitli nefes alma taktikleri uygulayarak maruz kaldıkları G kuvvetinin zararından korunur.