27 Ocak 2011 Perşembe

MKE'nin G-3 ve M-16 mermi kalıpları çalındı

MKE gözetiminde hafif silahlar için mühimmat projeleri geliştiren Haluk Cantürk'ün atölyesinde özel tasarladığı mermi çekirdeği kalıpları ve makineleri çaldığı öne sürülen eski futbolcu İlkan Aksoy hakkında 5 yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı. Dünyada benzeri olmayan mermi kalıplarının yasadışı kişilerin eline geçmiş olmasından kaygı duyan polis her yerde Aksoy'u arıyor. Yıllarca İstanbul ve Ankara'da MKE ve Savunma Bakanlığı'nın bilgisi dâhilinde yüksek hız ve isabet gücüne sahip yivli- yivsiz mermi çekirdeği kalıpları geliştiren 54 yaşındaki Haluk Cantürk'ün çalışmaları, geçen yıl şubat ayında 4. Levent'teki atölyesinden çalındı. 4 yıldır yürüttüğü G- 3, M- 16, MP- 5 silahları ile yurtdışında üretilen yivli av silahlarında kullanılan, yüksek hızlı yüksek tahrip güçlü çalışmalarının, yasadışı mermi imalatında kullanılmasından korkan Cantürk hemen savcılığa başvurdu. Cantürk savcılık ifadesinde şunları söyledi: "Şüpheli İlkan Aksoy eski futbolcu, benim ortağım değildir. Bir arkadaşım sayesinde tanıştım. Kalacak yeri olmadığını, daha önce yaptığı ticari işlerden dolayı hakkında arama kararı bulunduğunu anlatarak benden yardım istedi. Ben de imalathanenin dışında bir odada kalmasına müsaade ettim. Geçmişte kuru sıkı mermi imalatında da çalıştığını bana söylemişti. Ben geçmişiyle ilgili bilgi sahibi değilim. 7 ay misafir ettim. Çaldığı makine ve kalıpları, yasadışı mermi imalatında kullanabilir ya da satabilir. Şikâyetçiyim" dedi. Ancak düne kadar yakalanamayan İlkan Aksoy aleyhinde 5 yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı.