24 Mayıs 2010 Pazartesi

Avusturyalı Mehmetçik askerlikten kovuldu

Kepine Türk bayrağı takan ve sürekli Türkçe konuşan Türk kökenli Mehmet Yusuf Erdaş zorunlu askerliğini yaptığı Avusturya ordusundan kovuldu.

Erdaş’ın ailesi Avusturya Genelkurmay Başkanlığı’na dava açtı.
Avusturya’da zorunlu askerlik hizmetini yapan Türk kökenli bir genç Türkiye sevdası yüzünden ordudan atıldı. Magdeburger Kaserne Kloster Neuburg Rekrut Nr. 9191130042 numarası ile askerliğini yapan Komando Er Mehmet Yusuf Erdaş, kepine küçük bir Türk bayrağı taktığı ve kışlada Türkçe konuştuğu gerekçesiyle Avusturya Ordusu’ndan kovuldu. Avusturya Genel Kurmay Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada, Erdaş’ın askerlik hizmetine başladığı ilk günden beri Avusturya Ordusu’na uyum göstermediğini ve bu sebeple askerliğine son verildiğini açıkladılar. Komando Er Erdaş, Avusturya ordusundan tezkere almadan atılan ilk Türk asker oldu.

BEN TÜRKÜM
Yusuf Erdaş’ın babası olan bilim adamı Prof. Dr. Mehmet Erdaş, Avusturya Ordusu için Türkçe konuşmanın yasak olmadığını ve oğlunun Türkiye’ye olan sevgisi yüzünden askerlikten kovulduğunu dile getirerek, “Oğlumun hakkını aramak için orduya dava açacağım” dedi. Askerliğe başladığı günden beri Türkçe konuştuğu için baskı gördüğünü, bunu kanıtlayabilecek şahitleri olduğunu söyleyen Komando er Erdaş, “Ben Türkoğlu Türküm! Askerliğe başladığım ilk günden itibaren bana kötü davrandılar. Türkçe konuşmama izin vermediler. Hastaneye gittiğim gün bana gelen bir mektupla askerlikten kovulduğumu öğrendim. Hakkımı arayacağım. Babam ve annem benimle birlikte mücadele ediyorlar” dedi.