26 Nisan 2011 Salı

Kaza kuşunuyla ölümü tartışma yarattı!

Balıkçı’nın kaza kurşunu ile şehit olması tartışmalara neden oldu

Batman’ın Kozluk İlçesi Gümüşörgü Jandarma Karakolu’nda vatani görevini yapan Ermeni asıllı Türk vatandaşı Jandarma Er Sevak Şahin Balıkçı, önceki gün arkadaşının tüfeğinden çıkan kurşunla şehit oldu. Yıldız Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü mezunu Balıkçı’nın kaza kurşunu ile şehit olması tartışmalara neden oldu.

Askeri yetkililer şehit olduğunu açıkladı

24 Nisan’da terhisine 23 gün kala karnına isabet eden kurşunla hayatını kaybeden Sevak Şahin Balıkçı’nın cenazesi, askeri yetkililer tarafından İstanbul’a getirilerek ailesine “şehit” diye teslim edildi. Ancak Balıkçı’nın ailesi, Paskalya Bayramı’nda kaybettikleri oğullarının, şehit olmadığını düşündüklerini belirterek, yetkililerden ölümünün araştırılmasını istedi.

“Çatışmada ölse bu kadar üzülmezdim”
Kadıköy’deki evlerinde açıklama yapan Sevak Şahin Balıkçı’nın annesi Ani Balıkçı, oğluyla en son iki gün önce konuştuğunu belirterek “Paskalya Bayramı’nı kutlamıştım. İstirahat halindeyken arkadaşının silahından çıkan kurşunla şehit olduğunu söylediler. Bir çarpışmada ölse belki bu kadar üzülmeyecektim. Vatan için hiçbir şey yapmamışken sadece askerliğini yaparken gitti oğlum. Oğlumun hayalleri vardı. Güzel sanatlarla ilgileniyordu. Geldiğinde de yine güzel sanatlarla ilgilenecekti” dedi. Ani Balıkçı, oğlunun fotoğrafına sarılıp ağladı.

“Ben oğlumu şehit olarak görmüyorum”

Sevak Şahin Balıkçı’nın babası Garabet Balıkçı ise oğlunun ölüm sebebinin araştırılmasını isteyerek, “Cumartesi konuştuk oğlumla ’Baba biz burada şu anda çiğ köfte yapıyoruz. Komutanlarla birlikte yiyeceğiz’ dedi. Keşke oğlum düşmanla savaşarak kurşun sıkarak ölseydi de şehit olsaydı. Benim oğlum arkadaşının silahından çıkan kurşunla öldü. Ben oğlumu şehit olarak görmüyorum. Bir şehit tek kurşunla kaza kurşunuyla ölmez. Sakın bunu kimse şehit olarak kabul etmesin. Askeri yetkililer bizi olay yerine götürüp tatbikat yapıp bize bilgi vereceklermiş. Şu vaziyette hiç gurur duyamıyorum” dedi.

Yakınları ağlamaktan bitkin düşen Sevak Şahin’in ablası Lema Balıkçı’nın güçlükle ayakta durabildiğini söyledi. Sevak Şahin Balıkçı’nın cenazesi bugün Feriköy Ermeni Kilisesi’nde yapılacak dini törenle toprağa verilecek.