14 Haziran 2010 Pazartesi

Temizöz davasında son iddia

Tanık Mehmet Nuri Binzet, sanıklar aleyhine ifade vermesi için kendisine para teklifinde bulunanlar olduğunu savunarak, İnsan Hakları Derneği Genel Başkan Yardımcısı Muharrem Erbey'in, banka hesabına bir iki defa para yatırdığını iddia etti.

Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen duruşmaya tutuklu sanıklar Albay Temizöz, Kamil Atağ, Tamer Atağ, Fırat Altın (Abdulhakim Güven), Hıdır Altuğ, Adem Yakin ve Kukel Atağ katıldı. Duruşmada, tanık Mehmet Nuri Binzet'in dinlenilmesine devam edildi.

Mahkeme başkanı, tanık Binzet'e önceki duruşmada söylediği ''Cumhuriyet savcısı B.Ö, benim söylemediğim ifadeleri, sanki ben söylemişim gibi tutanağa geçti'' ifadesini hatırlatarak, ''Savcı B.Ö, niye mesleğini riske atarak, söylemediğin ifadeleri yazmış olabilir ?'' diye sordu.

Cumhuriyet Savcısı B.Ö'nün kendisine vaatlerde bulunduğunu ileri süren tanık Binzet, şunları söyledi:

''Bir savcının bana vaatlerde bulunması, yemek yedirmesi, saatlerce sohbet etmesi normal değildir. Amacının ne olduğunu tam olarak anlamış değilim. Kanaatime göre, savcının bir ideolojisi vardı. Bazı şeyleri söylememi istedi. Benimle yaptığı sohbet esnasında, sürekli telefonla konuşup, not alıyordu. Notlardan bana soru soruyordu. Nereyle veya kiminle konuştuğunu bilmiyorum.''

''ERBEY, HESABIMA PARA YATIRDI''
Mahkeme başkanı, tanık Binzet'e, Midyat Cezaevinde tutuklu bulunduğu esnada yaptığı bazı telefon görüşmelerini de sordu. Kendisine ifadesini değiştirmesi karşılığında 30 bin lira verileceği yönünde görüşmelerin yapıldığını belirten mahkeme başkanına, tanık Binzet, ''Para konusu bu olayla ilgili değil. Ailemle benim aramdaki miras olayıydı. Telefon görüşmelerimde cımbızlama vardır. İfadelerimin değiştirilmesi karşılığında para verilmesi söz konusu değildir'' dedi.

Cezaevinde İnsan Hakları Derneği (İHD) Diyarbakır Şubesine başvuruda bulunduğunu bildiren tanık Binzet, şöyle konuştu:

''Sanıklar aleyhine ifade vermem için para teklifinde bulunanlar oldu. İHD Genel Başkan Yardımcısı ve Diyarbakır Şube Başkanı Muharrem Erbey, bana 'Senin ismini Kürdistan tarihine yazacağız' dedi. Ben de kendisine 'PKK'nın getireceği Kürdistan'ı istemiyorum' dedim. Kendisi hesabıma bir iki defa para yatırmıştır. Bana 'Cezaevinden çıktıktan sonra seni Avrupa'ya göndereceğim' dedi. Ben onun PKK yandaşı olduğunu fark edince, hesabıma yatırılan paraların iadesi için cezaevi yönetimine dilekçe verdim.''

Tanık Binzet, daha sonra hesabına yatırılan parayla ilgili bir banka makbuzunu mahkemeye sundu.

Tanık Mehmet Nuri Binzet, Ecevit K'nin de kendisine 40 bin dolar teklifte bulunduğunu anlatarak, ''Bana bu itirafları kitap haline getireceğini söyledi. Ancak, ben gerçekleri mahkemede söyleyeceğimi belirttim. Teklifini kabul etmedim'' dedi.

Mahkeme duruşmaya ara verdi.