7 Haziran 2010 Pazartesi

Bir maruzatım var İlker Başbuğ Paşa / Ahmet Hakan Coşkun

7 yıl önce Meclis’e gitmiştim.
Dönemin Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, “Gel seninle bir öğle yemeği yiyelim” diyerek beni “TBMM Tören ve Muhafız Tabur Gazinosu”na götürmüştü.
Hiç unutmuyorum: Kapıdaki görevli asker bizi durdurmuş ve “Giremezsiniz” demişti.
Bakan “Neden?” diye sorunca da, görevli asker beni göstererek “Beyefendi sakallı... Sakallıları içeri almıyoruz” demişti.
Sonuçta kös kös dönmüştük kapıdan.
* * *
Geçen gün Hürriyet’in Ankara Temsilci Yardımcısı Uğur Ergan, başından geçen bir olayı anlattı:
“10 yaşındaki oğlum, sınıf arkadaşının doğum günü partisine katılmak için Meclis’teki Tören ve Muhafız Taburu Gazinosu’ndaydı. Onu almak için gazinoya gittim... Kapıdaki asker ‘içeri giremezsin’ dedi. ‘Neden?’ diye sordum. ‘Top sakalınız var, top sakallılar içeri giremez’ dedi. Oğlum içeriden görevli bir asker eşliğinde getirildi. Aynı gün şortla gelen bir baba da içeri alınmamış.”
* * *
Orgeneral İlker Başbuğ’a sesleniyorum:
Belki “kural” diyeceksiniz, belki “kaide” diyeceksiniz.
Ama bu tür kural ve kaideler bana çok saçma geliyor.
“Sakalın var, giremezsin” ya da “top sakalın var, giremezsin” türü yaklaşımları gülünç buluyorum.
Sizin de bu tür komik kural ve kaidelere saplanıp kalabileceğinize ihtimal vermiyorum.
Belki haberdar değilsinizdir diye anlattım.
Eğer siz de rahatsız olduysanız, şu işe bir el atın lütfen.
Yok, bir rahatsızlık duymadıysanız, canınız sağ olsun, oraya da gitmeyiveririz.