Türkiye ile Rusya'yı karşı karşıya getiren uçak krizinde
Ankara'nın, gizli bir elin olup olmadığını araştırmaya başladığı iddia
edildi.
Taraf'tan Hüseyin Özay'ın haberine göre, 5 dakikada 10 kez yapılan ve
16 saniye süren uyarıların, Rus pilota nasıl ulaşmadığı araştırılıyor.
İddiaya göre sabotaj ihtimalini mercek altına alan hükümet, üçüncü
bir elin devreye girerek, uyarıların Rus pilotlara ulaşmasını engellemiş
olmasından endişe ediyor.
Rusya, düşen savaş uçağındaki pilotun uyarıları duymadığını açıklamıştı.
Türkiye ile Rusya arasında büyük krize neden olan uçak düşürme olayındaki "bit yeniği"
tartışması büyüyor. Tartışma, gazeteciler Cengiz Çandar, Fehmi Koru ve
Abdülkadir Selvi'nin uçak düşürme olayında bir bit yeniği olabileceğine
yönelik iddiaları ile başlamıştı.
Taraf'ın iddiasına göre, 24 Kasım'da Rus savaş uçağının düşürülmesi
sırasında yaşananlar ile bu süreçte görev alan askerî ve sivil personel
mercek altına alındı.
"BLOKEDEN"ŞÜPHE DUYULUYOR
Özellikle, Rus uçakları ile Türkiye arasındaki haberleşme sisteminin
bloke edilmesinden endişe edildiğinin belirtildiği haberde şu iddialara
yer verildi.
"Uçak düşürme olayının ardından Türk yetkilileri ile Rus pilotun
yaptığı açıklamalar bu yöndeki şüpheleri arttırdı. Türk F-16'ların
düşürdüğü Rus uçağından sağ kurtulan Rus pilot Konstantin Murakhtin'in,
ısrarla "Biz Türk Hava Kuvvetleri'nin uyarısını duymadık" demesi
Ankara'nın da kafasını karıştırdı. Bu sözler üzerine 5 dakika içinde 10
kez yapılan ve toplam 16 saniye 70 salise süren uyan - döneminde
haberleşme sistemine müdahale olup olmadığı araştırılıyor. Yani
uyarıların zaman aralığında üçüncü bir el vasıtasıyla, haberleşme
sistemin bloke edilerek iki uçağın haberleşmesinin engellenmesinden
endişe ediliyor.
ANKARA-ESKİŞEHİRDİYARBAKIR HATTINA TAKİP
Havacılık uzmanları, bu tür bir müdahalenin çok zor olduğunu öne
sürüyor. Ancak hükümet, uçağın, düşürülmesiyle ilgili gri alan kalmaması
için her türlü ihtimali değerlendirilerek, uçak düşürme sırasında
yaşananların gün yüzüne çıkmasını istiyor. Bunun için de hava
operasyonlarının kontrol edildiği Ankara, Eskişehir ve Diyarbakır
hattında yaşanan haberleşme sistemi tüm yönleriyle inceleniyor. Ayrıca,
söz konusu üç ayrı birimde görev alan personelin uçak düşürme olayı
sırasında verdiği talimatlar da mercek altına alındı."