23 Ocak 2009 Cuma

MERAKSIZ BAŞYAZARA NOTUMDUR / Taha Kıvanç

23 Ocak 2009 08:38“Hürriyet'in başyazarı Oktay Ekşi iki gün üstüste adımın geçtiği yazılar yazar mı?” diye sorsaydınız, fazla tereddüt etmeden “Herhalde yazmaz” derdim ve tabii yanılmış olurdum.
“Hürriyet'in başyazarı Oktay Ekşi iki gün üstüste adımın geçtiği yazılar yazar mı?” diye sorsaydınız, fazla tereddüt etmeden “Herhalde yazmaz” derdim ve tabii yanılmış olurdum. Son iki yazısı benimle ilgili çünkü. Ülkemizin ünlü işadamlarından Hüsnü Özyeğin'le hakkında ben yazmışım, savcılar da işadamını dinlemeye almışlar...
'Kaka yazar' demeye getiriyor Basın Konseyi başkanı da olan Hürriyet başyazarı... Yazımda, "Veli Küçük'le Hüsnü Özyeğin'in ilişkisi var" türü 'bir şey' yazdığımı ileri sürüyor...
Eh, bu durumda konuya dönmem farz oldu demektir...
Bir kere konuya ilişkin üç yazım var. Ne yapayım, sonuncusu bir açıklama olan her üç yazımı -mecburen bayağı kısaltarak- 'kaka yazarınız'ın ne yaptığını cümle âlem önünde sergileyeyim bari...
Önce 'Veli Paşa ile Hüsnü Bey' başlıklı ilk yazımdan bölümler:
Milliyet gazetesinde 27 Mart 2001 tarihinde Eylem Türk imzasıyla "Susurluk paşası marketçi oldu!" başlıklı bir haber yer almıştı.
Okuyalım: "Giresun Jandarma Bölge Komutanı olduğu dönemde adı Susurluk skandalına karışan emekli Tuğgeneral Veli Küçük, Fiba Holding bünyesinde faaliyet gösteren Endi Tüketim Malları Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ye yönetim kurulu üyesi oldu. Küçük'ün yönetim kuruluna girdiği Endi Market Zinciri, 1999'da Gima bünyesinde Stop Mağazacılık adıyla kuruldu.
"Cirosu 15 trilyon TL / Discount store tarzı mağazacılık alanında faaliyet gösteren Endi Marketleri'nin toplam sayısı 50'yi geçti. Türkiye'de en hızlı mağaza açan perakendecilik zinciri unvanına sahip Endi'yi Beğendik Grubu'ndan satın alan Hüsnü Özyeğin'in Fiba Şirketler Grubu, sınırlı çeşit, sade mağaza tasarımıyla hizmet veriyor. Endi Marketleri 1999 yılının sonunda 8 bin 213 metrekare satış alanına ve 15 trilyon liralık ciroya ulaşmıştı."
Nereden nereye, değil mi?
'Veli Paşa ile Hüsnü Bey'e devam' başlıklı ikinci yazımdan:
Turkish Daily News (TDN) gazetesinde karşıma (çıkıveren) Ariana Ferentinu ile Melis Şenerdem imzalı haberde Yunan Kilisesi ile (Hüsnü Özyeğin'e ait Finansbank'ı satın alan) NBG arasındaki mülkiyet ilişkisine dair her türlü bilgi var.
Verilen bilgiler 2004 yılı sonu itibariyle. Yunan Ortodoks Kilisesi, bankada 10 milyon Euro civarında bir meblâğa tekabül eden 265.729 hissenin sahibiymiş... Banka yönetim kurulunun iki üyesi Kilise tarafından atanıyormuş... Bu üyelerden biri Yannina Metropoliti Theoklitos, diğeri de Kilise'nin mali işler sorumlusu Kostas Pilarinos imiş...
Theoklitos ile Pilarinos, NBG tarafından yarıya yakın (yüzde 46) hissesi 2,8 milyar dolara satın alınan Finansbank'ın da yönetimine girmiş oluyorlar böylece...
Bu iki yazıya Finansbank bir açıklama gönderdi, onu da üçüncü gün altına bir not düşerek yayımladım:
Köşe yazılarınızda Yunan Ortodoks Kilisesi'nin Finansbank'ı satın aldığı söylenmiştir. Adı geçen kuruluşun, Finansbank'ı satın alan NBG'deki hissesi yaklaşık % 1 oranındadır. Bu hisse söz konusu bankanın özelleştirmesinden önceki döneminden kalmıştır. Bu durumun Finansbank yönetimi ile hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır.
Finansbank'ın satım işlemleri Türk yasalarına uygun olarak BDDK, SPK ve Rekabet Kurulu'na müracaat edilerek ve gerekli izinler alınmak sureti ile tamamlanmıştır. Bu meyanda National Bank of Greece'in tüm ortakları hakkında ayrıca BDDK'ya gerekli bilgiler de verilmiştir.
Finansbank Yönetim Kurulu'nda National Bank of Greece'den (NBG) yer alan isimler Anthimos Thomopoulos ve Yiannis Pehlivanidis'dir. Bu isimlerin Yunan kilisesi ile hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır.
Finansbank'ın üst yönetiminin tamamı Türklerden oluşmaktadır. Finansbank'ın satışından önce Yönetim Kurulu'nda yer alan Türk üst düzey yöneticileri satıştan sonra da görevlerini sürdürmektedir.
Saygılarımızla,
Okurlara o zamanki benim notum: Finansbank'ın Yunan Kilisesi irtibatıyla ilgili yukarıdaki açıklamasından sonra, Finansbank'ın da içinde yer aldığı grup, Ergenekon operasyonu sırasında tutuklanan Veli Küçük ve ailesi fertlerinin gruplarıyla ilişkisi hakkında bir açıklama yaparsa onu da sizlere sunarım.
Şimdiki notum: O açıklama hiç gelmedi. Böylece Milliyet gazetesinde çıkan haberden öğrendiğimiz Veli Paşa'nın Hüsnü Bey'e ait şirkette yönetim kurulu üyeliği yaptığı bilgisi kayıtlarda hâlâ duruyor.
Ben yazılarımda “Yunan Ortodoks Kilisesi Finansbank'ı satın aldı” dememiştim; dediğim, Finansbank'ı satın alan bankada Yunan Ortodoks Kilisesi'nin de ortak olduğu ve yönetiminde kiliseden iki ismin bulunduğuydu. Onu da Turkish Daily News'dan (TDN) öğrenmiştim.
Milliyet ve TDN... Yani, Oktay Ekşi'nin içinde bulunduğu yayın grubunun iki gazetesi...
Oktay Bey gazetecilik merakını yitirdiyse ben ne yapayım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder