16 Aralık 2008 Salı

Çapraz sorguda sinirler gerildi

Küçük: "Adım 1874 kez iddianamede geçiyor. Amaç suç ve suçlu aramaktan öte kaos yaşatmak"

Ergenekon davasının bugünkü duruşmasında savunmasını yapan Veli Küçük’ün çapraz sorgusu sırasında müdahil avukatların Genelkurmay’ın “gizli” açıklamasına rağmen Küçük’ün ajandalarıyla ilgili sorular sorması mahkeme salonundaki ortamı gerdi.
“AMAÇ KAOS YARATMAK”
Veli Küçük, tam 3.5 saat boyunca savunma yaptı. Savunmasında adının 1874 kez iddianamede geçtiğini belirten Küçük, “Suçlu olup olmamam önemli değil. 21 dosya sayfası ismim yazılmış iddianamede. Amaç suç ve suçlu aramaktan öte kaos yaşatmak” dedi. Veli Küçük, soruşturma savcısı Zekeriya Öz’ün bir süre önce kendisi tarafından iki şahsa tehdit ettirildiği yolunda basında haberler çıktığına dikkat çekerek, “Yapılan araştırmalar sonucunda tehdit telefonlarından birinin Alman Konsolosluğu’ndan, diğerinin ise Şişli Adliyesi’nden geldiği ortaya çıkmıştır” dedi.
“VATANIM DERKEN TİTREYEN VELİ KÜÇÜK’Ü NASIL KULLANMAK İSTERLER”
İddianamede görüşme yapmadığı halde Muzaffer Tekin’le 5 kez görüştüğünün belirtildiğini, bütün telefon görüşmelerinin de abartıldığını ileri süren Küçük, şöyle devam etti:“Benim Emniyet’teki sorgumda ısrarla örgütlenmenin ordu içinde olduğunu söylüyorlardı. Bunları bana sormaları yerine kitabı yazdırdıkları Şamil Tayyar’a sorsalardı. Eğer o senaryoda oynasaydım, senaryo oturacaktı. ‘Vatanım’ kelimesini kullanırken titreyen Veli Küçük’ü nasıl kullanmak isterler. Buradakilerin 14’ünü tanıyorum, ama hiçbir örgütlenmeyi tanımadım. Sadece tanıdığım örgütlenme bu süreçte F tipi örgütlenmedir.”
“SANIKLAR İKİ OKEY MASASI BİLE KURAMAZ”
Veli Küçük, huzurda bulunan 86 sanığın birbirini tanımadığını belirterek, “46 tutuklu sanığa ise ‘İki okey masası kur’ deseler kuramazlar. Bunlar mı hükümeti devireceklerdi. Siz bunları tahliye etseniz İstanbul’a gidecek paraları olmaz” dedi.
“PEKER VE HOŞTAN SUÇ ÖRGÜTÜ LİDERİ DEĞİL”
İddianamede hakkında Sedat Peker ve Sami Hoştan’la ilişkisi gösterilerek örgüt ve çete içerisinde bulunduğu kastedildiğini ileri süren Veli Küçük, “Her ikisi de benim arkadaşımdır. Sedat Peker’in babası arkadaşımdır. Çocukluğundan beri tanırım. Onların çıkar amaçlı suç örgütü liderleri olduğunu kabul etmiyorum” ifadelerini kullandı.
“ADİL SERDAR SAÇAN’LA İLGİLİ DOKÜMANLARI DÜŞMANLARI BANA GÖNDERDİ”
Operasyon kapsamında tutuklanan, ancak iddianamesi hazırlanmayan tutuklulardan eski Organize Şube Müdürü Adil Serdar Saçan ile ilgili evinde ele geçirilen belgelerin kendisine posta yoluyla geldiğini belirten Küçük, “Adil Serdar Saçan’ın kimden ne rüşvet aldığı, ne işler yaptığını belirten bu mektupları önemsemediğim için bir dosyaya koydum. Ama sonradan öğreniyorum ki o dönem Adil Serdar Saçan, beni bir yıl boyunca dinletmiş ve bu belgeleri de bu operasyonu bilen Adil Serdar Saçan’ın düşmanı olan kişiler bana göndermiş. Taşlar şimdi yerine oturuyor” şeklinde konuştu.
ÇAPRAZ SORGUDA SİNİRLER GERİLDİ
Savunmasının sonunda evinden ele geçirilen ajandalar için Genelkurmay Başkanlığı’nın “gizlilik” kararının bulunduğuna da dikkat çeken Veli Küçük, Fethullah Gülen cemaatinin yapılanmasını kastederek, emniyetteki ‘F tipinin’ kontrol altına alınmadan Türkiye’deki ‘F tipinin’ kontrol altına alınamayacağını ileri sürdü. Veli Küçük, savcının sorularına iki kez “Cevap vermiyorum” diye yüksek sesle yanıt verirken, çapraz sorguda söz alan müdahil Şebnem Korur Fincancı’nın avukatı Özkan Yücel’in 13 sorusunu da aynı şekilde yanıtladı. Müdahil avukatların ajandalarıyla ilgili açıklamalı sorular sorması üzerine mahkeme salonunda büyük gerginlik yaşandı. Sanık ve müdahil avukatlar birbirlerine yüksek sesle hitap etmeye başlarken, mahkeme başkanı Köksal Şengün de ajandalar konusunda soru sorulmasının suç işlemek anlamına geldiğini belirterek, müdahil avukatları susturmaya çalıştı. Ajandalar konusundaki gerginlik mahkeme başkanının müdahil avukatlara “Bu konuda soru sormayacaksınız. Mahkeme heyeti böyle karar aldı” şeklindeki sert uyarısıyla son buldu. Bu tartışmalar sırasında müdahil avukatlarının soruları Veli Küçük’ün avukatı olan kızı tarafından sürekli itirazlarla karşılandı. Çapraz sorgu Ergenekon sanıklarından avukat Kemal Kerinçsiz ve gazeteci Güler Kömürcü’nün sorularıyla devam etti. Çapraz sorgunun adından mahkeme heyeti, talepleri aldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder