16 Aralık 2008 Salı

ÇAPRAZ SORGUDA DAĞILDI

Savunmasını her şeyi reddetmek üzerine kuran Küçük çapraz sorguda çelişkili cevaplar verdi. Önce Şener Eruygur’u tanımadığını söyleyen Küçük, belgeler gösterilince de ‘tanırım’ dedi

SAVUNMASINDA hakkındaki tüm iddiaları reddeden Küçük, çapraz sorgu sırasında da kendi hakkındaki iddiaları reddetmek üzerine kurgulayınca çelişkili cevaplar verdi. Çapraz sorguda Savcı Mehmet Ali Pekgüzel’in ‘Şener Eruygur’u tanıyor musun’ sorusuna Küçük ‘Hayır’ dedi. Savcı Pekgüzel, ‘Eruygur ile telefon görüşmeleriniz ve ajandanızda bu kişi ile görüşme yaptığınıza ilişkin notlar var’ dedi. Küçük, ‘Eruygur’u tanırım. Komutanlığımı yapmıştır’ dedi.

PEKER VE HOŞTAN SUÇ LİDERİ DEĞİL

SAVCI Nihat Taşkın da Küçük’e, ‘Sami Hoştan ve Sedat Peker’i çıkar amaçlı suç örgütü lideri kabul etmiyorum dediniz. Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz’ diye sordu. Küçük ise ‘Siz neye dayanarak söylüyorsanız, ben de öyle söylüyorum’ cevabını verince Savcı Taşkın ‘Biz mahkeme kararlarına ve yapılan yargılamalara dayanarak bu kişiler hakkında iddianamede ‘çıkar amaçlı suç örgütü lideri’ terimini kullandık’ dedi. Küçük ‘Ben kabul etmiyorum’ die konuştu.

AVUKAT KÜÇÜK’Ü ÇOK KIZDIRDI

MÜDAHİL Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı’nın avukatlarının soruları da Küçük’ü sinirlendirdi. Avukat Özkan Yücel, Küçük’e ajandası ile ilgili sorular sorunca Küçük, ajanda da yer alan bilgilerin Genelkurmay Başkanlığı tarafından devlet sırrı ilan edildiğini hatırlattı. Yücel’in sorularına devam etmesi üzerine Küçük ses tonunu yükselterek ‘Cevap vermiyorum. Kasıtlı olarak gelmiş, bozguncu biri olduğu için cevap vermiyorum’ dedi. Küçük savunmasının sonunda ise ‘Buradan ya tam olarak aklanıp çıkmalıyım ya da yok olmalıyım’ ifadesini kullandı.

Unuttuklarını Kerinçsiz hatırlattı

ERGENEKON tutuklusu Kemal Kerinçsiz de sorduğu sorularla Veli Küçük’ün yalanlamayı unuttuğu suçlamaları yalanlamasına zemin hazırladı. Tutuklu avukat Kerinçsiz, ‘Hrant Dink’in Şişli Adliyesi’nde görülen Türklüğe hakaret davasında neden oradaydınız?’ şeklindeki sorusuna Küçük, ‘Tesadüfen oradaydım, bir kalabalık vardı. Ne olduğunu sordum. Hrant Dink’in duruşması olduğunu söylediler. Ben de arabamdan inerek adliyeye girdim. Adliyedeki polisler beni tanımazlar, üzerimde silahım, arkamda da korumalarım olmasına rağmen beni aramadılar. Adliyeye girdim ve beş dakika sonrada ayrıldım’ diye yanıt verdi.

CUMHURİYET BOMBALARI

KERİNÇSİZ’İN, ‘Alparslan Arslan gözaltındayken bir gazeteye verdiğiniz röportajda Muzaffer Tekin için ‘Onu Süleyman olarak tanırdım’ diyerek Alparslan Arslan’ın Süleyman Esen ismini vermesi için mesaj gönderdiniz mi?’ şeklindeki sorusuna Küçük, ‘Hayır’ diye cevap verdi. Kerinçsiz’in Cumhuriyet Gazetesi’ne atılan bombalara ilişkin sorularına ise Küçük, ‘Benim hayat felsefeme ters’ diye cevap verdi.

HOŞTAN’I İŞARETLE SUSTURDU

KERİNÇSİZ ‘Osman Yıldırım’ın iddia ettiği gibi Danıştay saldırısı için toplantı yaptınız mı’ sorusuna da Küçük ‘Hayır, hayır kesinlikle’ karşılığını verdi. Küçük, Osman Gürbüz’ü tanıyıp tanımadığı sorusuna da ‘Hiç tanımıyorum’ yanıtını verdi. Sami Hoştan’ın bir sorusunu cevaplayan Küçük, Hoştan soru sormaya devam etmek isteyince el işaretiyle Hoştan’ı susturdu. MİT Kontrterör Dairesi Eski Başkanı Mehmet Eymür için ‘Arkadaşım’ diyen Küçük’ün, müdahil avukatların hiçbir sorusuna cevap vermezken sanıkların her sorusunu cevaplaması dikkat çekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder