8 Nisan 2013 Pazartesi

İntihara karşı askere 'psikolojik' eğitim

TSK, zaman zaman yaşanan intihar vakaları konusunda harekete geçti.

İntihara karşı askere psikolojik eğitim
Genelkurmay Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde (TSK) zaman zaman yaşanan intihar vakalarına karşı harekete geçerek askere psikolojik destek eğitimi başlattı.
Milli Savunma Bakanlığı ile Ankara Üniversitesi Rektörlüğü arasında yapılan protokol kapsamında, orduda yeni göreve başlayacak subay ve astsubaylar, ''kişiler arası iletişim ve yardım becerileri, problemli askeri fark etme ve bu personele rehberlik yapma'' gibi konularda eğitim alıyor.
Ankara ve İstanbul'da düzenlenen eğitimler, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Psikoloji Bölümü öğretim üyeleri tarafından veriliyor.
İstanbul ve Ankara'da düzenlenen eğitimler, TSK'ya bağlı 40-50 kişilik gruplar halinde oluşturulan sınıflarda 4'er saat sürecek.