1 Nisan 2013 Pazartesi

‘Gözüm arkada kalmadı’

Emekli Org. Aksay, istifadan sonra ilk kez VATAN’a konuştu

İstifacı Hava Kuvvetleri Komutanı Aksay: “Gözüm arkada kalmadı. TSK’da zaafiyet yaşanmaz”

29 Temmuz 2011’de, YAŞ (Yüksek Askeri Şura) öncesi Genelkurmay Başkanı Orgeneral Işık Koşaner’le birlikte kuvvet komutanlarının istifa etmesi büyük ses getirmişti. Olayın ardından emekli olan komutanlar sessiz kalmayı tercih etti. Kara Kuvvetleri Komutanı Erdal Ceylanoğlu ve Deniz Kuvvetleri Komutanı Eşref Uğur Yiğit’le birlikte emeklilik isteyerek, Cumhuriyet tarihinde bir ilke imza atan Hava Kuvvetleri Komutanı Org. Hasan Aksay, ilk kez VATAN’a konuştu.

‘Tadını çıkarıyorum’

TSK’daki istifa ve tutuklamalarla ilgili konuşmak istemeyen Aksay, şunları söyledi: “Zaten 30 Ağustos’ta emekli olacaktım ve kendimi emekliliğe hazırlamıştım. 29 Temmuz’da emeklilik istedik, o kadar. Şimdi emekliliğimin tadını çıkarıyorum. Ancak şunu söyleyebilirim, TSK’da hiçbir zaman zaafiyet oluşmaz. Çok başarılı genç subaylarımız var, her zaman da yetişir. Genç subaylara güveniyorum.” Emekliliğini ağırlıklı olarak İstanbul’da geçiren Aksay, “ Çok uzun yıllar TSK’ya hizmet verdim. Hava Kuvvetleri Komutanlığı yaptım. Geriye dönüp baktığımda, mesleki olarak yapamadıklarımla ilgili bir sıkıntım yok. Gözüm arkada kalmadı” dedi.